Rodzaje krzeseł biurowych

Krzesło biurowe stanowi jeden z najważniejszych elementów wyposażenia biura. Bez nich trudno wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie. Z uwagi na to, że bywają mocno eksploatowane, meble te muszą być solidnie wykonane i trwałe. Ponadto, w zależności od zastosowania, wyróżniamy kilka rodzajów krzeseł biurowych. Z naszego artykułu dowiesz się, jakie to są rodzaje oraz czym należy się kierować podczas ich wyboru.

Krzesła biurowe

Popularne rodzaje krzeseł biurowych

Pośród rodzajów krzeseł biurowych do najpopularniejszych zaliczamy krzesła biurowe na kółkach, krzesła biurowe stacjonarne oraz krzesła biurowe konferencyjne.

Krzesła biurowe na kółkach należą do najczęściej wybieranych mebli biurowych. Ich przeznaczeniem jest zapewnienie wygodnego i zdrowego siedzenia podczas pracy przy biurku. Na rynku dostępna jest bogata oferta krzeseł tego typu. Możemy wybierać spośród wielu różnych modeli oraz materiałów wykonania. Bardzo zróżnicowane są także ich ceny. Nie warto jednak zbytnio oszczędzać na takim zakupie. Ale o tym później.

Krzesła biurowe stacjonarne zaś to meble, które świetnie się sprawdzają w roli siedzisk dla odwiedzających biuro klientów lub interesantów. Spełnią swoją rolę także jako wyposażenie poczekalni. Z uwagi na swoją funkcję, często w trakcie ich wyboru kierujemy się jedynie ich względami estetycznymi bądź ceną. Czy słusznie? Doświadczenie pokazuje, że nie. Otóż komfort siedzenia ma znaczenie, bez względu na to, jak długo klient czy interesant będzie gościł w naszym biurze. Ważne jest, aby czuł się swobodnie i wygodnie. Wbrew temu, co się wydaje, każde wrażenie z pobytu w naszej siedzibie ma znaczenie, nawet to najmniejsze. Podobnie, jak w przypadku krzeseł na kółkach do wyboru mamy różne modele, tak o charakterze tradycyjnym, jak i nowoczesnym.

W przypadku krzeseł biurowych konferencyjnych należy z kolei kłaść taki sam nacisk na względy praktyczne i estetyczne. Podczas wielogodzinnych narad czy konferencji, zarówno nasi pracownicy, jak i goście powinni mieć możliwość wygodnego siedzenia, pozwalającego na wydajną pracę. Ponadto, z uwagi na reprezentacyjny charakter sali konferencyjnej, krzesła tego typu powinny wyglądać elegancko i wpisywać się w styl aranżacji wnętrza. 

Jak widać, wybór odpowiednich krzeseł może nie być prosty. Czym zatem należy się kierować? Na co zwracać uwagę?

Z pewnością podstawowym kryterium wyboru, niezależnie od rodzaju, powinna być ergonomia krzeseł.

Krzesła biurowe – ergonomia to podstawa

Ergonomiczne krzesło, czyli jakie?

Jak tłumaczy nasz rozmówca z firmy SITPLUS, która zajmuje się produkcją nowoczesnych i ergonomicznych mebli biurowych: Krzesła biurowe ergonomiczne posiadają prawidłowo wyprofilowane oparcie, dzięki czemu plecy siedzącej w nim osoby nie są zaokrąglone. Podczas długotrwałego siedzenia, taka postawa odciąża strategiczne odcinki kręgosłupa, mianowicie odcinek lędźwiowy i szyjny. Wówczas pracownicy czy też nasi goście mogą uniknąć powstawania bolesnych napięć mięśniowych, które prowadzą do wad postawy i nierzadko są bardzo trudne do wyleczenia. 

O czym jeszcze warto pamiętać?

Aby nie dać się oszukać i nie kupić krzesła, które jest ergonomiczne jedynie z nazwy, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Po pierwsze na cenę. Kiedy jest ona zbyt niska, z miejsca możemy zrezygnować z takiej oferty. Ergonomiczne krzesła muszą bowiem być produkowane z wysokiej jakości materiałów. Ponadto wymagają one skomplikowanego procesu produkcyjnego. Taki produkt zatem z założenia nie może być zbyt tani.

Po drugie należy zwrócić uwagę na to, czy krzesło posiada wszystkie niezbędne elementy, decydujące o jego ergonomii. W szczególności zaś w przypadku krzeseł biurowych na kółkach. Takie krzesła powinny być wyposażone w odpowiednie systemy regulacji: oparcia, podparcia lędźwiowego, wysokości oraz pochylenia siedziska. Dodatkowo profesjonalne krzesło biurowe na wysokości odcinka lędźwiowego wyposażone jest w specjalny profil, który zapewnia prawidłową lordozę kręgosłupa.

śr. ocena 5 / głosów 1