Rodzaje szkoleń firmowych dla działu zakupów

Polacy coraz częściej inwestują w szkolenia. Coraz więcej osób dostrzega sens stałego doskonalenia się, nabywania umiejętności zarówno specjalistycznych, jak i miękkich oraz interpersonalnych. Także pracodawcy zaczynają rozumieć, że łatwiej doszkolić zaufanego pracownika, niż szukać specjalisty. Sferą, w której można podciągnąć wiele umiejętności
i odnotować zysk, jest dział zakupów.

szkolenia dla dzialu zakupow

Wyzwania i kompetencje działu zakupów

Do obowiązków działu zakupów należą takie zadania, jak: dobór odpowiedniego dostawcy, ustawiczne weryfikowanie zmiennych warunków rynkowych, negocjowanie cen, przygotowywanie zapasów towaru i zarządzanie nimi, optymalizacja kosztów zakupu oraz ścisła współpraca z działem logistycznym. Do tego dochodzi także sporo „papierkowej roboty”.

Decyzje działu zakupów mają wpływ na opłacalność całej działalności firmy. Błędy na tym polu mogą skutkować dużymi stratami. Oznacza to, że pracownicy ponoszą dużą odpowiedzialność. Aby ułatwić im pracę i zyskiwać dzięki ich kompetencjom, warto rozważyć przeszkolenie członków działu zakupów.

Rodzaje szkoleń

Firmowe szkolenia dla działu zakupów organizuje np. Vademecum. W ofercie tej firmy znajdują się następujące propozycje tematyczne: metody wyboru i oceny dostawców, strategie oszczędzania na zakupach biznesowych, zarządzanie działem, negocjacje zakupowe, zarządzanie zapasami, zarządzanie projektem zakupowym, modele kosztowe w zakupach nieprodukcyjnych, dokumenty w zakupach biznesowych… To nie jest zamknięta lista.

Szkolenia odbywają się zarówno w wersji tradycyjnej, jak i bardzo atrakcyjnej i owocnej  formie warsztatów i treningów. Trudno wyobrazić sobie bowiem ćwiczenie negocjacji jedynie w teorii. Organizatorzy zapewniają, że szkolenie pokaże, w jaki sposób efektywnie zarządzać działem, redukować koszty i maksymalizować zyski. Uczestnicy szkoleń Vademecum chwalą sobie łatwość, z jaką wiedza jest przyjmowana, a także profesjonalizm i rzeczowość, które cechują szkoleniowców.

Dział zakupów jest pierwszym miejscem, w którym należy szukać sposobów optymalizacji wydatków. Dobrze przygotowana kadra, która orientuje się w rynku i potrafi podjąć nawet trudne negocjacje, to prosta droga do ograniczenia wydatków.