Rodzaje tablic biurowych

Tablice biurowe to niezwykle istotny element niezastąpiony w odpowiedniej organizacji przestrzeni oraz pełniący istotną funkcję dekoracyjną. Ich użycie jest zasadne nie tylko w obiektach biurowych i siedzibach firm, ale także w takich miejscach jak centra handlowe, hotele czy restauracje, gdzie oprócz swojej funkcjonalności nadają pomieszczeniom stosownej elegancji. Jakie możemy wyróżnić rodzaje tablic biurowych?

tabliczki-biurowe

Prospekt reklamowy

Prospekty reklamowe zawierają teksty informacyjno – reklamowe i mogą przybierać najróżniejsze formy, takie jak broszury, ulotki, foldery, płyty z nałożonym logo, druki, czy katalogi. Ich wydruk wymaga użycia papierów o dużej grubości, a także uszlachetnienia wykonywanego zazwyczaj przy użyciu laminatu lub lakieru UV.

Tablice informujące

W celu zadbania o odpowiedni wizerunek firmy, powszechnie używane są eleganckie tablice informujące, które zawierać mogą na przykład imię, nazwisko oraz funkcję pełnioną przez daną osobę. Tablice takie pełnią zarówno funkcję dekoracyjną, jak i informacyjną.

Powinny wyróżniać się wysoką jakością oraz starannym wykonaniem, a także trwałością graweru, co pozwoli na ich użytkowanie przez długi czas przy jednoczesnym zachowaniu estetycznego wyglądu – mówi przedstawiciel agencji reklamy zewnętrznej GKR-group.

Tablice informujące są również niezbędne na konferencjach, gdzie pozwalają na odpowiednią identyfikację stanowisk. Są idealne do użytku w restauracjach jako rezerwacje stolików, gdzie szczególnie ważna jest dbałość o elegancję i nienaganny styl. Mogą przybierać również duże formy informacyjne, które sprawdzają się między innymi na lotniskach, gdzie stanowią źródło cennych informacji dla podróżnych.

Wskaźniki zewnętrzne i wewnętrzne

W celu zadbania o jasność i przejrzystość identyfikacji w biurach lub urzędach, należy zastosować odpowiednie tablice wskazujące, które będą użyteczne zarówno dla pracowników danej firmy, jak i klientów lub petentów. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o tablice biurowe informujące o tym, gdzie znajduje się dany dział, oraz kogo możemy znaleźć w danym pomieszczeniu. Warto również umieścić znaki kierunkowe, które w znaczny sposób ułatwią poruszanie się we wnętrzu. Pamiętajmy, aby zaznaczyć na tablicy przy drzwiach, jakie biura znajdują się na danym piętrze. W tym celu możemy również zastosować tablicę na stojaku. Wskaźniki są niezwykle przydatne w przypadku różnego rodzaju konferencji, gdzie pełnią rolę informującą o wejściach i wyjściach oraz położeniu sal. Wskazują także miejsce toalet i kierują do rejestracji. Stanowią niezbędny element odpowiednio i funkcjonalnie zorganizowanej przestrzeni. Należy dodać, iż oprócz niewątpliwie istotnej funkcji jakie pełnią w biurach, tablice wskazujące to również doskonała informacja wizualna w takich miejscach jak centra handlowe, lotniska, hotele, siedziby różnorodnych instytucji czy placówki kulturowo-oświatowe.

śr. ocena 5 / głosów 5