Technik administracji – charakterystyka zawodu
Technik administracji to profesja ciesząca się sporym powodzeniem wśród osób chcących zdobyć nowe kwalifikacje zawodowe. Absolwenci nauki na tym kierunku mają wszystkie niezbędne umiejętności i wiedzę poszukiwane w każdym biurze czy urzędzie. Dowiedz się, jakie są zadania technika administracji, jakie kompetencje są mu przydatne i w jaki sposób je zdobyć!
Technik administracji, czyli kto?
Osoba zajmująca się administrowaniem w swojej pracy łączy wiele kompetencji z różnych, niekiedy pozornie odległych dziedzin. Przez administrowanie rozumie się organizowanie działań i zarządzanie nimi. W biurze lub urzędzie, gdzie przepływa wiele dokumentów, obowiązują liczne procedury, a czynniki prawne i technologiczne stykają się z czynnikiem ludzkim, musi znaleźć się ktoś, kto zawsze wszystko wie i umie pokierować pracą poszczególnych osób czy jednostek organizacyjnych tak, aby całość zdążała w tym samym kierunku. Ta osoba to administrator lub technik administracji. Co zalicza się do jego obowiązków? Oto tylko kilka zadań z długiej listy:- wdrażanie przepisów prawa do działań firmy lub urzędu,
- prowadzenie postępowań administracyjnych od złożenia wniosku przez interesanta aż po wydanie decyzji,
- rozwiązywanie problemów interesantów,
- organizowanie spotkań, zebrań, narad wewnętrznych,
- protokołowanie przebiegu spotkań,
- wdrażanie nowych rozwiązań dotyczących organizacji pracy i obsługi interesantów lub klientów,
- dbanie o prawidłowy obieg dokumentów oraz ich przechowywanie i udostępnianie,
- planowanie wydatków i zakupów.
Technik administracji – jak zdobyć ten zawód?
Technik administracji funkcjonuje na styku prawa, zarządzania, psychologii i socjologii. Musi mieć wiedzę dotyczącą ekonomii, etykiety biznesowej, umieć gospodarować zasobami, wzbudzać zaufanie i łatwo zyskiwać autorytet. W związku z tym osoba bez odpowiedniego przygotowywania teoretycznego ma niewielkie szanse na uzyskanie zatrudnienia w charakterze technika administracji. Nie oznacza to jednak, że ten zawód jest trudno osiągalny! Jeżeli widzisz się w biurze, jesteś osobą, która potrafi spiąć wiele spraw tak, aby wszystko działało, masz cierpliwość zarówno do ludzi, jak i papierologii, lubisz miejsca, gdzie dużo się dzieje, rozważ naukę w tym kierunku! Możesz skorzystać z oferty szkoły policealnej działającej przy Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr 1 w Warszawie. Naukę mogą podjąć osoby, które ukończyły szkołę średnią, nawet jeśli nie zdały matury. Zajęcia odbywają się w weekendy, dwa lub trzy razy w tygodniu, przez dwa lata.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana