Artykuł sponsorowany

Charakterystyka pirotechniki estradowej

Charakterystyka pirotechniki estradowej

Trzeba przyznać, że fajerwerki okazały się świetnym wynalazkiem. Jeśli tylko są używane w dobrej wierze, aby uświetnić jakiś szczególny spektakl, mogą być dużą atrakcją zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Efekty pirotechniczne można zastosować również na estradzie np. podczas koncertów muzycznych. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się pirotechnika estradowa.

Kiedy można zastosować pirotechnikę estradową?

Pirotechnika sceniczna lub estradowa jest wykorzystywana w czasie gal wręczania nagród, koncertów lub okolicznościowych imprez, którym towarzyszyć mogą prezentacje nowego modelu samochodu. Taki pokaz automatycznie podnosi rangę wydarzenia, a my mamy wrażenie, że uczestniczymy w czymś wyjątkowym – zauważa ekspert z hurtowni fajerwerków AS w Gorzowie Wielkopolskim. Zazwyczaj stosuje się go w kulminacyjnym momencie, na który wszyscy czekają ze zniecierpliwieniem. Wysoki poziom widowiska pirotechnicznego jest czasami priorytetem dla organizatorów, którzy uważają na wszelkie szczegóły związane z bezpieczeństwem i widowiskowością przedstawienia.

Elementy pirotechniki estradowej

Do produktów, które można użyć w ramach pirotechniki estradowej, zalicza się m.in.:

  • Fontanny iskier – najpopularniejszy efekt pirotechniczny używany w pomieszczeniach, najczęściej podczas koncertów. Fontanny potrafią wznosić się na wysokość do 10 m, w zależności od potrzeb.
  • Wodospady estradowe – w porównaniu do fontann, jest to efekt „spadający z góry”, dlatego wymaga dużej przestrzeni wewnątrz budynku oraz zabezpieczenia podłogi. Wodospady różnią się od siebie intensywnością iskier, ich wysokością oraz długością czasu trwania lotu.
  • Miny – stosowane na scenach w bardzo dużych pomieszczeniach, ponieważ ich zasięg wynosi od 8 m w górę, a przez cały swój lot spalają się i dają różnego rodzaju efekty i kolory.
  • Dymy estradowe – klasyczny i mało toksyczny efekt używany wewnątrz pomieszczeń. Do wyboru są różne kolory oraz intensywność dymu.
  • Płonące napisy – często pojawiające się na koncertach, pokazujące np. logo zespołu muzycznego. Do tego efektu wykorzystuje się specjalne sztyfty pirotechniczne. Trzeba jednak pamiętać, że płonące napisy są efektem zewnętrznym, ponieważ wydzielają one dużo nieprzyjemnego dymu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.