Artykuł sponsorowany

Charakterystyka monitoringu wizyjnego

Charakterystyka monitoringu wizyjnego

Można wymienić wiele zagrożeń dla bezpieczeństwa miejsc publicznych – włamania i napady, kradzieże, a także pożary, to tylko niektóre z nich. Skuteczną formą ochrony przed tego typu zdarzeniami są nowoczesne systemy monitoringu wizyjnego.

Czym jest monitoring wizyjny?

Monitoring wizyjny jest to system wykrywania zagrożeń, polegający na stałej obserwacji danego terenu – ulic, wnętrza i otoczenia obiektów handlowych, budynków użyteczności publicznej, instytucji, zakładów przemysłowych, wnętrz pojazdów transportu masowego czy posesji przy prywatnych domach. System często nazywany jest również telewizją przemysłową lub CCTV (skrót od Closed Circuit TeleVision). Jego główne elementy to, podłączone do stacji monitorowania, kamery, które są rozlokowane w najważniejszych punktach monitorowanej posesji.

Jak działa monitoring wizyjny?

W przeciwieństwie do monitoringu alarmowego, wykorzystującego sieć czujników automatycznie wykrywających zagrożenia, monitoring wizyjny wymaga aktywnego działania pracowników, przebywających w stacji monitorowania. Kamery zainstalowane w danym miejscu przekazują do stacji obraz na żywo – zadaniem pracownika jest śledzenie i ocena sytuacji obserwowanej na monitorze. W przypadku zidentyfikowania potencjalnego zagrożenia, (np. pojawienia się w monitorowanym obszarze osób niepożądanych czy zaprószenia ognia), pracownicy powiadamiają o tym fakcie odpowiednie służby (agencja ochrony, policja, straż pożarna lub służby ratownicze), które mogą podjąć działanie interwencyjne.

Monitoring wizyjny w znacznym stopniu zwiększa skuteczność służ interwencyjnych, gdyż zwiększa wykrywalność sytuacji niebezpiecznych, a także służy jako środek prewencyjny – w miejscach, w których obecne są kamery monitoringu zauważyć można znaczne zmniejszenie liczby włamań, kradzieży, rozbojów i niszczenia mienia. Tym samym jest w stanie zastąpić fizyczną ochronę mienia i przyczynić się do zmniejszenia kosztów utrzymania obiektu.

Profesjonalne systemy zabezpieczeń, w tym monitoringi wizyjne, to specjalność firmy Interfach, obecnej na polskim rynku już od 1988 roku. W jej ofercie znajdziemy również systemy monitoringu wizyjnego, usługi z zakresu ochrony osób i mienia oraz rozwiązania teleinformatyczne dla firm.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.