Metody zastosowania liter przestrzennych

Reklama towarzyszy ludzkiej działalności od wieków, właściwie od samego początku istnienia biznesu. Nie bez przyczyny mówi się, że stanowi ona dźwignię handlu, bowiem to właśnie od zwrócenia uwagi potencjalnego klienta i zainteresowania go swoimi towarami zależy sukces firmy. W dawnych czasach najczęściej stosowaną formą reklamy były tarcze zawieszane nad drzwiami wejściowymi – tak zwane szyldy. Obecnie rozwiązanie to posiada sporą konkurencję pod postacią liter przestrzennych. Co warto o nich wiedzieć?

litery-3D

Czym są litery przestrzenne?

Litery przestrzenne, nazywane również literami 3D, to jedna z kilku form reklamy zewnętrznej i wewnętrznej – mówi przedstawiciel firmy Logart. – Są to bryły liter, wytwarzane osobno lub łączone ze sobą, które zazwyczaj umieszcza się na elewacjach budynków lub w ich wnętrzach. Możliwe jest również zamontowanie ich na osobnych podestach lub słupach przed budynkiem, na ogrodzeniu bądź na stanowisku wystawienniczym – liczba możliwych zastosowań jest właściwie nieograniczona, zależna wyłącznie od inwencji i pomysłu.

Mimo odmiennej formy, pod względem swej funkcji nie różnią się wiele od tradycyjnych szyldów – pojedyncze litery układają się w logo i tym samym służą informowaniu potencjalnych klientów o tym, jaka firma znajduje się w danym budynku lub pomieszczeniu. Litery mogą być wytwarzane z różnych tworzyw, m.in. pleksi, PCV, styroduru i dibondu – dobór materiału uzależniony jest przede wszystkim od tego, w jakim miejscu mają zostać umieszczone gotowe bryły. Nie wszystkie tworzywa równie dobrze poradzą sobie z czynnikami atmosferycznymi, takimi jak opady deszczu, zmienne temperatury czy silne promieniowanie słoneczne.

Dlaczego warto wybrać litery 3D?

Zalet liter przestrzennych można wymienić wiele. Przede wszystkim jest to wysoka wszechstronność – jak zostało powiedziane, mogą być one stosowane praktycznie wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba zainstalowania reklamy zewnętrznej bądź wewnętrznej, na elewacji budynku, w jego wnętrzu czy na kompletnie oddzielnym nośniku, np. ogrodzeniu bądź podeście. Pozostałe ich walory to:

  • ciekawa estetyka, przyciągająca uwagę znajdujących się w pobliżu potencjalnych klientów. Do wyboru mamy bardzo szeroki wachlarz form i styli, tutaj również praktycznie nie istnieją żadne ograniczenia. Dzięki temu możemy łatwo wyróżnić naszą firmę;
  • różnorodność tworzyw. Ma ona wpływ nie tylko na właściwości liter, ale również cenę ich wytworzenia. Do zastosowania we wnętrzach odpowiednie będą litery ze styroduru – jeśli chcemy lepiej przyciągnąć uwagę klientów, powinniśmy zainwestować w wytrzymałe litery z pleksi bądź PCV;
  • niskie koszty – niezależnie od tego, jaki materiał i formę wybierzemy, litery przestrzenne są stosunkowo tanim rozwiązaniem, na które może sobie pozwolić praktycznie każde przedsiębiorstwo.