Metody zimowego utrzymania dróg
Zimowe utrzymanie dróg to jedno z największych wyzwań, jakie rzuca nam ta pora roku. Nieodśnieżone i oblodzone drogi, chodniki, przejścia dla pieszych czy schody, stanowią poważne zagrożenie dla wszystkich osób, które z nich korzystają. Zaniedbanie w tym przypadku może skończyć się dla nich nawet śmiertelnie. Na szczęście są sprawdzone sposoby i działania, które skutecznie stawiają czoła temu wyzwaniu. Jakie?
Zimowe utrzymanie dróg – na czym to polega?
Zimowe utrzymanie dróg, według specyfikacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, polega przede wszystkim na zapewnieniu przejezdności, przejścia oraz ograniczeniu zakłóceń płynności ruchu drogowego, wywołanych opadami śniegu. Jak tłumaczy specjalista z Krex, międzynarodowego przedsiębiorstwa zaopatrującego branżę przemysłu drogowego:Zimą szczególnie należy dbać o to, aby nawierzchnia dróg była bezpieczna dla jej użytkowników. To samo dotyczy chodników dla pieszych, poboczy, dróg osiedlowych oraz schodów. To właśnie zimą szpitale odnotowują najwięcej przypadków złamań, skręceń i stłuczeń.
Jakie są metody zimowego utrzymania dróg?
Jako metody, GDDKiA podaje takie działania jak:- Odśnieżanie dróg, chodników, schodów, poboczy, miejsc postojowych itp.
- Zwalczanie i likwidowanie śliskości zimowej poprzez stosowanie środków chemicznych lub/i materiałów uszorstniających.
- sól drogowa o zawartości chlorku sodu (NaCl) nie mniejszej niż 90%
- chlorek wapnia techniczny
- solanka – nasycony roztwór chlorku sodu
- jednorodna mieszanina soli drogowej z chlorkiem wapnia
- mieszanina soli drogowej z chlorkiem wapnia w proporcjach ilościowych 3:1 lub 3:2
- Wywóz nadmiaru śniegu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana