Artykuł sponsorowany

Na czym polega falcowanie ulotek?

Na czym polega falcowanie ulotek?

Procesy introligatorskie to wszystkie prace związane z wykańczaniem materiałów drukowanych. Ich celem jest uzyskanie właściwej formy wydruku. Jednym z procesów introligatorskich jest falcowanie ulotek, zwane również złamywaniem. Polega na odpowiednim zgięciu arkusza, efektem czego jest uzyskanie złamu. Jak dokładnie wygląda falcowanie i jakie są rodzaje falcowania ulotek? Odpowiadamy w artykule!

Charakterystyka procesu falcowania ulotek

Falcowanie ulotek pozwala na produkcję ulotek składanych, zwanych folderami, charakteryzujących się mniejszym wymiarem arkusza. Falcowanie polega na zginaniu papieru pod kątem 180 stopni, w celu uzyskania wspomnianego już złamu. Najbardziej popularnym rodzajem folderów jest ulotka składana na pół.

Falcowanie można wykonywać na dwa sposoby:

  1. Za pomocą kostki introligatorskiej – falcowanie ręczne, stosowane przy niewielkiej ilości arkuszy.
  2. Maszynowo, przy wykorzystaniu falcownika – falcowanie maszynowe umożliwia otrzymanie mniejszych formatów ulotek, wielokrotnie łamanych.

Aby linia złamu była prosta i odporna na uszkodzenia mechaniczne, można wcześniej wykonać bigowanie. To wykonanie mechanicznego wgniecenia wzdłuż planowanej linii falcu. Dzięki temu grzbiet ulotki jest bardziej estetyczny i nie ulega szybkiemu zniszczeniu, nawet przy jej częstym otwieraniu i zamykaniu.

Rodzaje falcowania ulotek

Drukarnie dają możliwość wyboru metody składania ulotek. Można łamać ulotki równolegle bądź równolegle oraz prostopadle. Najbardziej popularne rodzaje falcowania to:

  • falcowanie na połowę, tzw. falcowanie w „V” (2 V),
  • falcowanie harmonijkowe (3 Z) – stosowane przy produkcji ulotek o jednakowej szerokości skrzydełek,
  • falcowanie w ołtarzyk, tzw. falcowanie obwolutowe – stosowane przy produkcji ulotek o mniejszej szerokości skrzydełek bocznych od skrzydełka środkowego. Dwa skrzydełka boczne są równe szerokości skrzydełka znajdującego się w środku,
  • falcowanie obejmujące (3 C) – stosowane przy produkcji ulotek, w których prawe skrzydełko jest składane do środka, natomiast lewe je obejmuje,
  • falcowanie krzyżowe, równoległe i prostopadłe, stosowane najczęściej przy produkcji map.

Podczas składania zamówienia należy określić, jaki format ulotki po złożeniu chcemy otrzymać i w jaki sposób ma być składana ulotka.

Zalety falcowania ulotek

Forma materiałów reklamowych, w tym ulotek, ma ogromne znaczenie dla ich odbioru. Dlatego falcowanie ulotek jest bardzo popularną usługą. Falcowanie przynosi wiele korzyści, a uatrakcyjnienie formy ulotki jest tylko jedną z nich.

O pozostałych zaletach falcowania ulotek opowie nasz rozmówca z drukarni offsetowej ANEX: Falcowanie ulotek jest sposobem na to, aby zamieścić w nich więcej treści. Mimo niewielkiego formatu, na ulotce znajdzie się miejsce i na tekst, i na grafikę. Dzięki temu można dokładnie przedstawić ofertę firmy i zachęcić do skorzystania z niej. Takie ulotki wykazują dużą skuteczność marketingową. Ponadto ich produkcja nie jest droga, a klienci mają szeroki wybór sposobów falcowania materiałów reklamowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.