Najczęstsze błędy przy zamawianiu bram garażowych

Nasze auto będzie bezpieczne w garażu, wtedy kiedy będzie on zamykany solidną i trudną do sforsowania bramą zaopatrzoną w dobrej jakości zamek. Trudno temu nie przyznać racji, dlatego nie dziwi nikogo, że budując, czy też kupując garaż, szczególną uwagę poświęcamy wyborowi jego bramy. Zdarza się jednak, że kierując się wyłącznie odpornością bramy na włamania, zapominamy o innych istotnych sprawach.

bramy-garazowe

Różne garaże i różne bramy

Wybudowanie lub kupienie takiego czy innego garażu jest kwestią indywidualnego wyboru, który to czasem bywa ograniczony lokalnymi projektami architektonicznymi i wtedy musimy zadowolić się tym, na co takie plany pozwalają. Często mamy do czynienia z osiedlowymi kompleksami garażów budowanych wedle jednego projektu i tam zazwyczaj montowane są bramy jednego typu. W takich więc wypadkach pozostaje nam kupić garaż z dobrodziejstwem inwentarza.

Jednak, jak podkreślają przedstawiciele firmy RAPI z Warszawy, budując nowy garaż, czy też modernizując obiekt wcześniej postawiony na własnej posesji mamy znacznie większą swobodę działania, również w sprawie wyboru bramy. Korzystając z takiej swobody, winniśmy wszakże kierować się przede wszystkim rozsądkiem i wybierać takie rozwiązania, które będą dla nas przede wszystkim wygodne i bezpieczne, a nie te, które nam się podobają. Mamy garaże wąskie, szerokie, wysokie, niskie, wielostanowiskowe, z krótkim lub długim dojazdem i stosownie do tego powinniśmy wybierać także bramy.

Błędy, których należy unikać przy zamawianiu bramy garażowej

Nasza brama garażowa prócz wymaganej, oczywistej solidności i odporności na włamania powinna charakteryzować się łatwością jej obsługi, a ponadto nie może ona utrudniać wjazdu i wyjazdu samochodu. Nie powinno zatem wybierać się bramy uchylnej w szerokim garażu wielostanowiskowym, albowiem podnoszenie lub opuszczanie bardzo szerokiego skrzydła byłoby mocno utrudnione. Podobnie ma się rzecz z garażem o dużej wysokości. Równie nietrafionym wyborem byłaby tutaj brama dwuskrzydłowa. W takich przypadkach optymalnym rozwiązaniem będzie zastosowanie bramy segmentowej. W przypadku szerokiego garażu wielostanowiskowego ustawione w pionie segmenty przesuwają się wzdłuż odpowiednich prowadników na boki i zachodzą na wewnętrzne strony bocznych ścian. Przy garażu bardzo wysokim takie segmenty, ustawione w poziomie będą przy otwieranie wsuwały się pod strop. Błędne byłoby także zainstalowanie bramy dwuskrzydłowej, otwieranej na boki tam, gdzie dysponujemy krótkim dojazdem do garażu. W takich przypadkach lepiej wybrać bramę uchylną lub segmentową. Jeśli z kolei dysponujemy bardzo wąskim garażem, to unikajmy zamawiania bramy segmentowej rozsuwanej na boki, ponieważ będzie ona nasze pomieszczenie jeszcze bardziej zawężała.

W przypadku zamawiania bram garażowych otwieranych automatycznie należy pamiętać o konieczności zainstalowania czujników i mechanizmów zatrzymujących ruch bramy wtedy, jeśli natrafi ona na przeszkodę oraz o możliwości ręcznego uruchamiania bramy, co może przydać się w razie zaniku napięcia.

śr. ocena 10 / głosów 2