Artykuł sponsorowany

Rodzaje technologii drukarskich

Rodzaje technologii drukarskich

Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych metod promocji marki czy biznesu jest sięgnięcie po ulotki, wizytówki i niewielkie gadżety reklamowe. Wręczając klientowi kalendarzyk czy kubek z logo twojej firmy, możesz mieć pewność, że dobrze cię zapamięta, a co więcej, poniesie informacje o twojej firmie dalej w świat. Wykonywanie nadruków na różnych przedmiotach wymaga oczywiście sięgania po rozmaite techniki poligraficzne.

Wybór odpowiedniej techniki druku zawsze uzależniony jest od wielu złożonych czynników. Inne metody sprawdzą się podczas wykonywania odbitek na podłożu płaskim, po inne sięgniemy w celu uzyskania nadruku na przedmiocie przestrzennym. Poszczególnie technologie drukarskie różnią się też między sobą nie tylko zakresem możliwych zastosowań, ale też jakością uzyskanych efektów.

Technika druku offsetowego

Druk offsetowy ceni się przede wszystkim za bardzo wysoką jakość uzyskiwanych odbitek oraz opłacalność wykorzystania przy bardzo dużych nakładach. Choć uruchomienie maszyny offsetowej wymaga długich i dość skomplikowanych przygotowań, tę technologię zdecydowanie warto wybrać, kiedy potrzebujemy dużej ilości świetnych jakościowo odbitek. Niestety, offset może być wykorzystywany jedynie przy zadruku podłoży papierowych, które podawane są do maszyny w postaci arkuszy lub ze zwoju. Z tej metody korzystamy więc np. przy produkcji ulotek, plakatów, folderów reklamowych itp.

Technika druku cyfrowego

Stosowanie druku cyfrowego nie wymaga przygotowania form drukarskich czy innych nośników pośrednich, co znacznie skraca czas realizacji zleceń, a w przypadku niewielkich nakładów – obniża ich koszty. Drukarki cyfrowe wykorzystuje się do wykonywania odbitek papierowych w małych ilościach, a niektóre urządzenia pozwalają zdobić przedmioty przestrzenne. Wadą tej technologii jest niższa (niż np. w offsecie) jakość uzyskanego obrazu.

Technika sitodruku

Metoda sitodruku polega na przetłaczaniu farby przez matrycę na konkretny przedmiot. Przygotowanie formy polega więc na wykonaniu szablonu – siatki, na której zakrywa się miejsca niedrukujące. Sitodruk można stosować do wykonywania odbitek na papierze, jednak w praktyce stosuje się go przede wszystkim do nanoszenia obrazów na przedmioty wykonane z najróżniejszych materiałów w tym ceramiki, plastiku czy nawet drewna.

Technika druku fleksograficznego

Fleksografia należy do najbardziej uniwersalnych metod druku i umożliwia pracę na wielu rozmaitych podłożach – mówi ekspert z firmy GEMINI. Do wykonania nadruku tą techniką wykorzystuje się elastyczne formy drukowe oraz ciekłe farby szybkoschnące, które doskonale sprawdzają się na nienasiąkliwych podłożach.
Ponieważ fleksografia pozwala na szybkie, niedrogie i estetyczne drukowanie na foliach czy przedmiotach plastikowych, bardzo często wykorzystywana jest przy produkcji opakowań rozmaitych produktów i pojemników na żywność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.