Co wyróżnia trójwymiarowe pudełka do żywności?

Nawet bardzo dobry produkt nie sprzedaje się sam. Aby ludzie zechcieli po niego sięgnąć i przekonali się o jego jakości, konieczne jest odpowiednie opakowanie. Pod tym słowem można rozumieć zarówno całą marketingową otoczkę, jak i pudełko czy inny pojemnik skrywający produkt. Najbardziej nowoczesnym i wyjątkowo skutecznym rozwiązaniem są trójwymiarowe opakowania i etykiety do żywności.

opakowania produktów 3D

Rola opakowania w sprzedaży żywności

O to, jakie znaczenie ma odpowiednie opakowanie w sprzedaży żywności, zapytaliśmy prawdziwych ekspertów – firmę Profix 3D, która jako jedyna na świecie oferuje wyjątkowe opakowania – trójwymiarowe. Ich istotą jest stworzenie iluzji trójwymiarowości na płaskim nośniku.

Nasze opakowania i etykiety powstają w technice druku lentikularnego, który daje wrażenie głębi i trzech wymiarów. Według badań materiały stworzone w ten sposób skupiają naszą uwagę pięciokrotnie częściej, a czas obserwacji takiego wydruku jest cztery razy dłuższy niż przy 2D. Przekłada się to w oczywisty sposób na skuteczność reklamy.

Tzw. reklama soczewkowa ma nad materiałami 2D dwie przewagi. Nie tylko sama w sobie jest skuteczniejsza, ale też obniża skuteczność innych otaczających ją przekazów reklamowych, skupiając na sobie całą uwagę odbiorcy. Sami konsumenci potwierdzili w badaniach skuteczność reklamy z zastosowaniem efektu 3D, oceniając ją 2,5-krotnie lepiej niż analogiczną reklamę dwuwymiarową. Jednocześnie technologia produkcji takich opakowań ma wiele innych zalet:

  • jest niedroga, szczególnie w stosunku do efektów,
  • sprawdzona – technologia druku lentikularnego jest znana od lat,
  • ma mnóstwo zastosowań (kartonowe pudełka, kubki jednorazowe, blistry, zabawki i inne),
  • daje produkt, który może być w pełni poddany recyklingowi.

Trójwymiarowe pudełka na żywność

Przykładem wyrobu stworzonego w technologii druku lentikularnego są trójwymiarowe pudełka na żywność. Opakowanie przygotowane w ten sposób sprawia, że wizerunek umieszczony na etykiecie wygląda wyjątkowo zachęcająco – realistycznie, a dzięki temu apetycznie. W pudełkach 3D umieszczane są takie wyroby, jak np. kawa, słodycze, zabawki, leki.

Zastosowania są praktycznie nieograniczone, bo wystarczy zwykłe opakowanie (np. szklany słoik) wyposażyć w etykietę z materiału nadającego się do zadrukowania 3D, aby stworzyć niesamowity przestrzenny efekt, który z pewnością wyróżni się na sklepowej półce wśród opakowań bazujących na zwykłym druku 2D. Do stworzenia efektu 3D na opakowaniu wykorzystuje się folię soczewkową, która stanowi materiał pod druk. W ten sposób powstają np. magnesy czy etykiety, które zdobią różnego rodzaju opakowania produktów.