Artykuł sponsorowany

Zalety i wady druku offsetowego

Zalety i wady druku offsetowego

Druk offsetowy może być dla nas niezrozumiały, zwłaszcza jeśli korzystamy z usług drukarni po raz pierwszy. O jego zaletach i wadach dowiadujemy się zazwyczaj przed samym zleceniem druku. Dobrze jest jednak wiedzieć zawczasu, kiedy metoda ta sprosta naszym wymaganiom, a kiedy lepiej będzie poszukać zupełnie innej. Pozwoli to na szybsze zweryfikowanie oczekiwań. Na szczęście metod druku jest wiele i z pewnością znajdziemy właściwą.

Po pierwsze – czym jest druk offsetowy?

Druk offsetowy to druk przemysłowy, płaski. Wykorzystywana w nim płaska forma drukarska, z której za pomocą specjalnego cylindra obraz przenoszony jest na papier. Sam druk offsetowy dzieli się na dwa zasadnicze rodzaje – druk arkuszowy i druk zwojowy. W przypadku druku zwojowego mamy dodatkowo do czynienia z drukowaniem na zimno oraz na gorąco. Farba używana w druku na zimno wsiąka w papier, natomiast ta w druku na gorąco jednocześnie wsiąka i jest odparowywana. Warto wiedzieć, że drukarnie – takie jak drukarnia Interdruk – mają zazwyczaj do dyspozycji maszyny offsetowe drukujące w formatach B1 oraz B2.

Wady druku offsetowego

Zaczynając od wad druku offsetowego nie można zapomnieć o jego niskiej opłacalności dla drukowania niewielkich nakładów. Poza tym druk offsetowy bardzo trudno personalizować, a używane w nim farby są niemal zawsze w pewnym stopniu przezroczyste, przez co nie mamy np. możliwości nadrukowania bardzo jasnego koloru na dużo ciemniejszym tle. Do istotnych wad druku offsetowego należy także konieczność przygotowania formy drukowanej, co przekłada się bezpośrednio na wysokie koszty wykonywania wydruków i znacząco wydłuża czas realizacji całego przedsięwzięcia.

Zalety druku offsetowego

Druk offsetowy jest bardzo popularny zwłaszcza w przypadku, gdy nakład drukowanych materiałów jest duży. Tak duży nakład pozwala zniwelować koszty związane między innymi z przygotowaniem formy, przez co druk offsetowy urasta do rangi najbardziej opłacalnego w tym segmencie. Inną z niewątpliwych zalet druku offsetowego jest jego szczegółowość – po drukowaniu materiałów tą metodą widoczne są nawet najmniejsze, najbardziej drobne elementy przenoszonego na papier obrazu. Nie ma także problemu, aby w druku offsetowym stosować papier różnych rodzajów. Metoda ta jest bardzo elastyczna jeśli chodzi o dobór kolorów, bo drukować możemy zarówno w palecie Pantone jak i kolorystyce CMYK, a nawet łączyć obie te przestrzenie. Druk offsetowy nadaje się idealnie do tworzenia ulotek, prasy, gazetek promocyjnych, broszur czy różnych rodzajów etykiet.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.