Artykuł sponsorowany

Zasady instalacji skutecznego systemu monitoringu

Zasady instalacji skutecznego systemu monitoringu

Profesjonalne określenie wymagań operacyjnych jest punktem wyjścia do zaprojektowania funkcjonalnego systemu monitoringu. Nawet najlepsze kamery na nic się nie zdadzą, jeżeli będą umiejscowione i zamontowane niewłaściwie. W jaki sposób wygląda instalacja systemu monitoringu, na co najbardziej zwracamy uwagę i dlaczego warto skorzystać z pomocy fachowców?

Skuteczny monitoring – projekt

Rozpoczynamy od określenia tak zwanych wytycznych funkcjonalnych, inaczej wymagań operacyjnych. Po przeprowadzeniu audytu uzyskujemy diagnozę problemów, co umożliwia określenie, gdzie powinny zostać zainstalowane kamery, ile ich potrzebujemy, jaki typ urządzeń będzie najlepszy. Kamery to tylko część osprzętu. Potrzebujemy monitorów, które muszą mieć odpowiednią wielkość, okablowanie, często również oświetlenie, bez którego obserwowanie miejsca nocą byłoby niemożliwe. Należy określić, czy potrzebujemy operatorów, czy będziemy jedynie nagrywać obraz. W większych obiektach, na przykład galeriach handlowych, zaczynamy od podzielenia terenu na części. Korytarze, sklepy, magazyny, toalety, parkingi, wejścia. W różnych częściach potrzebujemy różnych sprzętów.

Przykłady instalacji systemów

Projektujemy i montujemy system w taki sposób, by każdy jego element spełniał swoje zadania. Jeśli na przykład chcemy odstraszyć złodziei od sklepu, montujemy kamery w widocznych miejscach, opisujemy sklep tabliczkami z informacją, że obiekt jest monitorowany. Dodatkowo możemy umieścić również monitory na widoku, by potencjalny złodziej mógł się przekonać, że kamera rzeczywiście rejestruje obraz - mówi specjalista z firmy ABC-Service, która świadczy usługi związane z ochroną osób i mienia, w tym projektuje i montuje systemy monitoringu. Takie rozwiązania często wykorzystywane są w niewielkich sklepach. W sklepach o dużej powierzchni, na przykład hipermarketach, zależy nam na tym, by przyłapać złodzieja na gorącym uczynku i nie pozwolić, by wyniósł towar na zewnątrz. Wówczas kamery nie muszą być widoczne dla kupujących, ale ktoś musi w czasie rzeczywistym śledzić, co dzieje się na terenie sklepu. Tym kimś jest operator, który może obserwować widok z kilku kamer jednocześnie lub sterować kamerą, jeśli ma ona opcję poruszania się. W niektórych miejscach wystarczą kamery, które wychwytują ruch człowieka – na przykład w biurowcach, które nocą powinny być całkowicie puste. Jeżeli ktoś włamie się do środka i będzie przemieszczał się korytarzem, kamera to wychwyci i włączy się alarm. Jeżeli planujemy instalację naprawdę skutecznego systemu monitoringu, warto zwrócić się do fachowców, którzy nie tylko podpowiedzą jakie rozwiązanie będzie najbardziej skuteczne, ale zadbają o montaż. Udzielą także instrukcji, w jaki sposób obsługiwać system bądź sami zapewnią doświadczonego operatora.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.