Artykuł sponsorowany

Na czym polega komputerowe badanie wzroku?

Na czym polega komputerowe badanie wzroku?

Hasło „komputerowe badanie wzroku” obecnie jest widoczne w niemal każdym zakładzie optycznym. Czy takie badanie pozwala jednak na dokładne określenie wady wzroku pacjenta, i czy może być jedynym elementem decydującym o wyborze odpowiedniej mocy szkieł korekcyjnych? Żeby odpowiedzieć na to pytanie musimy najpierw dokładnie poznać w jaki sposób takie badanie się odbywa.

Refraktometr automatyczny

Komputerowe badanie wzroku wykonuje się przy pomocy autorefraktometru, czyli refraktometru automatycznego. Badanie nie jest skomplikowane i nie wymaga żadnych wcześniejszych przygotowań. Jedynym wymogiem, który pozwala na otrzymanie dokładniejszych wyników jest przystąpienie do badania w momencie, w którym nasz organizm jest w pełni ustabilizowany.

Jak tłumaczy nasz rozmówca z Zakładu optycznego w DębicyDotyczy to przede wszystkim osób chorych na cukrzycę lub nadciśnienie tętnicze. Przystępując do badania powinniśmy mieć właściwy poziom cukru oraz uregulowane ciśnienie. Do badania nie powinniśmy również podchodzić świeżo po narkozie, tylko odczekać kilka dni, ponieważ inaczej otrzymany wynik badania może być zafałszowany.

W trakcie badania, refraktometr wpuszcza do oka całkowicie nieszkodliwą wiązkę promieniowania podczerwonego, a następnie analizuje odbite od wiązki oka refleksy. Zdobyte w taki sposób dane są następnie analizowane przez komputer, który wskazuje zdiagnozowaną wadę refrakcji, tzn. pokazuje ostrość wzroku pacjenta, na podstawie pomiarów krzywizny rogówki i soczewki oka.

Badanie autorefraktometrem a dobranie szkieł korekcyjnych

Wadą badania za pomocą autorefraktometru jest fakt, że przeprowadzane jest ono bez czynnego udziału pacjenta, przez co pozwala jedynie na określenie przybliżonej wartości wady wzroku, natomiast nie pokazuje w jaki sposób pacjent będzie widział po założeniu szkieł korekcyjnych o wskazanej mocy. Prawidłowe dobranie okularów czy soczewek kontaktowych powinno polegać również na ocenie subiektywnych odczuć pacjenta w reakcji na określoną moc szkieł, dlatego decydując się na dobór okularów bezpośrednio w salonie optycznym, powinniśmy wybrać taką placówkę, która nie oferuje jedynie komputerowego badania wzroku, ale także inne rodzaje badań okulistycznych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.