Rodzaje sprzętów do treningu siłowego

Każdy, kto marzy o idealnie wymodelowanej sylwetce, powinien zdecydować się na regularny trening siłowy. Aby był on skuteczny, najlepiej wykonywać go na przeznaczonym do tego celu sprzęcie. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom wasze ciało będzie wspaniale wyrzeźbione, a wy będziecie mogli odczuwać pełną satysfakcję z przeprowadzonych treningów. Przedstawiamy rodzaje sprzętów do treningu siłowego.

trening-silowy

Zmień tok myślenia

Wiele osób kojarzy siłownię z miejscem dla prawdziwych kulturystów. Nic bardziej mylnego – moda na zdrowy i aktywny tryb życia sprawiła, że przekrój społeczny odwiedzających siłownię jest bardzo szeroki. Trudno się temu dziwić, ponieważ nie ma bardziej efektywnego sposobu na wymodelowanie sylwetki, niż dobrze przeprowadzony trening siłowy.

Trening siłowy przyniesie rezultaty wtedy, gdy będzie przeprowadzany regularnie (2-3 razy w tygodniu), z wykorzystaniem odpowiednich maszyn. Jak przekonują eksperci z ALTUS FITNESS, pierwsze efekty takich treningów, a więc sprężyste, wzmocnione i lekko widoczne mięśnie, zauważysz już po miesiącu.

Rodzaje sprzętów do treningu siłowego

Wśród sprzętów przeznaczonych do treningu siłowego można znaleźć:

  • cable tower – maszynę z wyciąganą linijką, która pozwala na nieskończenie wiele wariacji treningu różnych grup mięśni, można w dowolny sposób regulować opór linki i zmieniać jej kąt wyciągania,
  • drążek wyciągu górnego – podciąganie lub ściąganie go nachwytem bądź podchwytem doskonale działa na mięśnie pleców, grzbietu, klatki piersiowej i ramion,
  • leg press – urządzenie do wzmacniania mięśni nóg, które składa się z fotela i ścianki z przymocowanym ciężarem (na nim opiera się nogi); na tej maszynie wywiera się nogami nacisk na ściankę i odpycha ciężar w górę lub poziomo, dzięki czemu intensywnie pracują mięsień czworoboczny, pośladkowy wielki i mięśnie łydek,
  • urządzenia do podnoszenia sztangi – sprzęt ten składa się z ławki i sztang przymocowanych do ruchomej szyny; ćwiczenie z wykorzystaniem tej maszyny polega na wypychaniu ciężaru w górę w pozycji stojącej lub leżącej; podczas ćwiczeń pracują duże grupy mięśni ramion, pleców, klatki piersiowej oraz nóg i brzucha,
  • shoulder press – maszyna do ćwiczeń różnych grup mięśni górnej części ciała, składa się z fotela oraz przymocowanych tuż nad nim drążków z uchwytami.

Aby osiągnąć oczekiwane efekty ćwiczcie na tych maszynach 2-3 razy w tygodniu, zaczynając od jednego zestawu ćwiczeń na każdej z nich. Po dwóch tygodniach postarajcie się wykonywać po dwa zestawy ćwiczeń na każdej z maszyn, robiąc 30-sekundową przerwę na regenerację sił pomiędzy seriami.

śr. ocena 5 / głosów 5