5 cech dobrego serwisu samochodowego
Co wyróżnia serwis samochodowy na tle innych? Istnieje co najmniej kilka cech wyróżniających takie miejsca. Na co zwrócić szczególną uwagę, wybierając punkt serwisowy w celu zreperowania swojego pojazdu? Liczą się opinie, profesjonalizm, a może zakres oferowanych usług? Nasz ekspert wskazuje 5 cech dobrego serwisu. Nie przepłacaj i unikaj błędów. Wybierz najbardziej rekomendowaną opcję.
1. Gwarancja na wykonane usługi
Po tym można poznać profesjonalistów. Każdy liczący się serwis powinien oferować w ramach standardu gwarancję na swoje usługi.
Wówczas klient ma pewność, że nawet jeśli coś będzie nie tak, nic się na tym nie traci i można bez problemu żądać zwrotu pieniędzy lub ponownej naprawy. Idealnie, jeśli dodatkowo proponowana jest klientowi opieka posprzedażowa.
Gwarancja może wynosić nawet do 12 miesięcy. Tak jest na przykład w nieautoryzowanym serwisie Ford Sławek w Katowicach.
Jeśli w danym punkcie gwarancja nie jest oferowana w ramach usługi, to znak, że specjaliści mają coś do ukrycia i może to również świadczyć o niskiej kulturze pracy takiej firmy. Dlatego warto dopytać o to już na samym początku, jeszcze przed zleceniem naprawy i oddaniem auta na warsztat.
2. Wykwalifikowana kadra
Kluczem do zadowolenia z usługi jest wybór takiego serwisu samochodowego, w którym jest zatrudniona wykwalifikowana kadra fachowców.
Dzięki wszechstronnej wiedzy (m.in. z zakresu budowy podzespołów, elektryki lub działania oprogramowania) i doświadczeniu specjalista jest w stanie szybko zdiagnozować przyczynę usterki i nie będzie „błądzić po omacku”. A to przekłada się na szybko i sprawnie przeprowadzoną usługę.
3. Elastyczne i profesjonalne podejście do klienta
Profesjonalne, przyjazne i elastyczne podejście do obsługiwanego klienta to ważny wyróżnik serwisu samochodowego. Pracownicy powinni udzielać właścicielowi pojazdu kompleksowych informacji na temat usterek i funkcjonowania poszczególnych układów i musza być w stanie odpowiedzieć na każde jego pytanie.
Klient powinien ponadto mieć możliwość skorzystania z pojazdy zastępczego w przypadku bardziej czasochłonnych napraw. Taka usługa świadczy o otwartości i szacunku dla płacącego.
Liczy się również do, by dopasowywać się do klienta pod względem terminów, oczekiwanego zakresu prac, usługach indywidualnych itd. Jeśli w serwisie usłyszysz „Nie da się”, to jest duże prawdopodobieństwo, że tej oczekiwanej elastyczności się nie uświadczy.
4. Zróżnicowane usługi
Kolejną cechą dobrego serwisu samochodowego są zróżnicowane usługi. Obsługa techniczna pojazdy powinna być zrealizowana kompleksowo, bo pojazd składa się z synergicznie współpracujących ze sobą układów, które są ze sobą wzajemnie powiązane.
Profesjonalny serwis powinien zapewnić obsługę zarówno w zakresie między innymi:
- mechaniki,
- elektroniki,
- elektromechaniki,
- diagnostyki komputerowej,
- klimatyzacji.
5. Odpowiednie wyposażenie
Nawet najlepszy serwis nie będzie dobrze funkcjonować bez odpowiedniego sprzętu, urządzeń mechanicznych i oprogramowania. Dlatego jeśli usłyszysz, że przeszkodą w kontekście naprawy twojego pojazdu, są względy techniczne, to zły znak.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana