Artykuł sponsorowany

5 cech dobrego serwisu samochodowego

5 cech dobrego serwisu samochodowego

Co wyróżnia serwis samochodowy na tle innych? Istnieje co najmniej kilka cech wyróżniających takie miejsca. Na co zwrócić szczególną uwagę, wybierając punkt serwisowy w celu zreperowania swojego pojazdu? Liczą się opinie, profesjonalizm, a może zakres oferowanych usług? Nasz ekspert wskazuje 5 cech dobrego serwisu. Nie przepłacaj i unikaj błędów. Wybierz najbardziej rekomendowaną opcję.

1. Gwarancja na wykonane usługi

Po tym można poznać profesjonalistów. Każdy liczący się serwis powinien oferować w ramach standardu gwarancję na swoje usługi.

Wówczas klient ma pewność, że nawet jeśli coś będzie nie tak, nic się na tym nie traci i można bez problemu żądać zwrotu pieniędzy lub ponownej naprawy. Idealnie, jeśli dodatkowo proponowana jest klientowi opieka posprzedażowa.

Gwarancja może wynosić nawet do 12 miesięcy. Tak jest na przykład w nieautoryzowanym serwisie Ford Sławek w Katowicach.

Jeśli w danym punkcie gwarancja nie jest oferowana w ramach usługi, to znak, że specjaliści mają coś do ukrycia i może to również świadczyć o niskiej kulturze pracy takiej firmy. Dlatego warto dopytać o to już na samym początku, jeszcze przed zleceniem naprawy i oddaniem auta na warsztat.

2. Wykwalifikowana kadra

Kluczem do zadowolenia z usługi jest wybór takiego serwisu samochodowego, w którym jest zatrudniona wykwalifikowana kadra fachowców.

Dzięki wszechstronnej wiedzy (m.in. z zakresu budowy podzespołów, elektryki lub działania oprogramowania) i doświadczeniu specjalista jest w stanie szybko zdiagnozować przyczynę usterki i nie będzie „błądzić po omacku”. A to przekłada się na szybko i sprawnie przeprowadzoną usługę.

3. Elastyczne i profesjonalne podejście do klienta

Profesjonalne, przyjazne i elastyczne podejście do obsługiwanego klienta to ważny wyróżnik serwisu samochodowego. Pracownicy powinni udzielać właścicielowi pojazdu kompleksowych informacji na temat usterek i funkcjonowania poszczególnych układów i musza być w stanie odpowiedzieć na każde jego pytanie.

Klient powinien ponadto mieć możliwość skorzystania z pojazdy zastępczego w przypadku bardziej czasochłonnych napraw. Taka usługa świadczy o otwartości i szacunku dla płacącego.

Liczy się również do, by dopasowywać się do klienta pod względem terminów, oczekiwanego zakresu prac, usługach indywidualnych itd. Jeśli w serwisie usłyszysz „Nie da się”, to jest duże prawdopodobieństwo, że tej oczekiwanej elastyczności się nie uświadczy.

4. Zróżnicowane usługi

Kolejną cechą dobrego serwisu samochodowego są zróżnicowane usługi. Obsługa techniczna pojazdy powinna być zrealizowana kompleksowo, bo pojazd składa się z synergicznie współpracujących ze sobą układów, które są ze sobą wzajemnie powiązane.

Profesjonalny serwis powinien zapewnić obsługę zarówno w zakresie między innymi:

  • mechaniki,
  • elektroniki,
  • elektromechaniki,
  • diagnostyki komputerowej,
  • klimatyzacji.

5. Odpowiednie wyposażenie

Nawet najlepszy serwis nie będzie dobrze funkcjonować bez odpowiedniego sprzętu, urządzeń mechanicznych i oprogramowania. Dlatego jeśli usłyszysz, że przeszkodą w kontekście naprawy twojego pojazdu, są względy techniczne, to zły znak.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.