Artykuł sponsorowany

Albumy ze zdjęciami artystów jako przewodniki po historii muzyki

Albumy ze zdjęciami artystów jako przewodniki po historii muzyki

Czy zapis historyczny może mieć związek ze sztuką? Historia zwykła być podawana „na talerzu”, co nie jest przecież błędem, ale czy powoduje głębsze przeżycie, wyjątkowe doznanie? Albumy ze zdjęciami artystów są przykładem wiedzy przekazanej w sposób szczególny i jednocześnie przystępny dla odbiorcy. Zdradzają nieznaną dotychczas historię muzyki, wprowadzając odbiorcę w atmosferę intymności i świat, wobec którego stawianych jest wiele pytań.

Czy każdy album ze zdjęciami artystów może być źródłem wiedzy na temat historii muzyki?

Na początek warto podkreślić, że tylko wybrane albumy ze zdjęciami artystów mogą być przewodnikami po historii muzyki. Ogromne znaczenie ma kunszt fotografa. Zdjęcie jest specyficznym zapisem historii, które może nieść konkretny przekaz, na przykład na temat zdarzeń minionych, natomiast wyłącznie wtedy, kiedy jest wykonane z zachowaniem dobrego smaku, artyzmu, wrażliwości oraz z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi pracy.

Sfotografowanie „twarzy muzyki” jest jednym ze sposobów na przekazanie historii. Jednak bez właściwego wyeksponowania mieszczących się w nich emocji i przeżyć nie sposób zgromadzić dzięki nim ciekawych informacji, które w połączeniu staną się jakimś fragmentem przeszłości. Dusza artysty i wiążąca się z tym improwizacja, a także nieprzerwane dążenie do zagłębiania się w ludzką naturę pozwala na to, by album ze zdjęciami artystów stał się cennym zapisem na temat historii muzyki. Nie należy jednak zapominać o znaczeniu artysty fotografa, który pozostawiając cząstkę siebie na fotografii, także przekazuje wybrany fragment historii. Opowiada w ten sposób o zdarzeniach, których doświadczył w danym okresie, a także w chwili aktu tworzenia.

Album Twarze Muzyki – fotografia 1982-2015 autorstwa Andrzeja Tyszko

Idealnym dowodem na to, że fotografia może być wyrazem sztuki i jednocześnie swoistym podaniem historycznym, jest album Twarze Muzyki – fotografia 1982-2015 autorstwa profesjonalnego fotografa z Warszawy Andrzeja Tyszko. W albumie tym znaleźć można aż 150 fotografii 70 muzyków i zespołów wykonanych w latach 1982 i 2015. Składa się on z czterech rozdziałów: Pop & Blues, Rock, Jazz i Muzyka poważna.

Wyjątkowość albumu Andrzeja Tyszko polega na tym, że na przedstawionych w nim fotografiach widać zarówno wybitne twarze polskiej muzyki, jak i samego artystę fotografa, a dokładnie jego duszę. Dzięki temu odbiorca ma wiedzę na temat dwóch punktów widzenia: z jednej strony o historii opowiada mu muzyk, z drugiej widzi/czuje/słyszy opowieść fotografa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.