Artykuł sponsorowany

Bezpieczna flota. Ubezpieczenie AC w leasingu

Bezpieczna flota. Ubezpieczenie AC w leasingu

Leasing to jedna z popularniejszych form nabywania floty pojazdów. Samochody firmowe muszą być ubezpieczone na wypadek wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji losowych. Leży to w bezpośrednim interesie leasingodawcy, który udostępnia pojazdy do użytku. Z tego względu, na leasingobiorcy spoczywa obowiązek wykupienia ubezpieczenia Autocasco (tzw. AC).

Zasadność posiadania AC

Obowiązek wykupienia AC stanowi sól w oku wielu kierowców, korzystających z leasingowanych pojazdów. Nabycie Autocasco jest jednak uzasadnione troską o interesy leasingodawcy, a także użytkownika samochodu. Dzięki dodatkowemu ubezpieczeniu, firma leasingowa zyskuje ochronę przed stratą pojazdu, a użytkownik nie ryzykuje pieniędzmi, z których musiałby opłacić ewentualną szkodę. Przypomnijmy – ubezpieczenie AC chroni przed wieloma sytuacjami losowymi, takimi jak uszkodzenie samochodu przez właściciela lub osoby trzecie, kradzież, pożar czy zalanie. Sytuacji, w których auto może doznać uszkodzeń jest wiele, dlatego nie może dziwić ostrożność, z jaką leasingodawcy traktują swoją własność.

Różne oferty i warianty

Ubezpieczenie AC może występować w wielu wariantach. Zazwyczaj zasada jest prosta – im wyższy zakres ochrony sobie zagwarantujemy, tym wyższe składki będziemy musieli opłacać.
Większość firm leasingowych preferuje jak najszersze zabezpieczenie udostępnianego pojazdu. Leasingobiorca jest więc zobowiązany do wykupu rozbudowanego pakietu ochrony. Na szczęście, wielu leasingodawców posiada wynegocjowane warunki z ubezpieczycielami, dzięki czemu ceny pakietów bywają dość niskie – objaśnia doradca częstochowskiej Multiagencji Ubezpieczeniowej Baza, dysponującej rozległą ofertą leasingu i ubezpieczeń.
Oczywiście nie musimy polegać na ofercie ubezpieczyciela, z którym współpracuje firma leasingowa. Jeżeli znajdziemy lepszą we własnym zakresie, możemy z niej śmiało skorzystać (pod warunkiem akceptacji ze strony leasingodawcy).

Blaski i cienie AC w leasingu

Znaczącą zaletą posiadania AC jest pełen komfort korzystania z pojazdu. Dzięki kompletnemu ubezpieczeniu, za ewentualne nieszczęścia na drodze nie będziemy musieli odpowiadać z własnej kieszeni. Auto nie traci też na wartości przez pierwsze 6-12 miesięcy użytkowania. Niestety rozwiązanie ma również wady. Najbardziej dojmującą jest fakt, że przy wykupie polisy nie liczy się dotychczasowa historia kierowcy. Ponadto, wysokość składki często wzrasta po pierwszym roku. To koszty, które musimy mieć na uwadze przy zawieraniu umowy leasingu. W ogólnym rozrachunku nie są one jednak obciążające – zwłaszcza, jeżeli zaufamy firmie oferującej profesjonalną obsługę w zakresie leasingu i ubezpieczeń. Fachowcy pokierują nas w taki sposób, abyśmy zyskali jak najwięcej, płacąc jak najmniej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.