Co ile najlepiej nabijać klimatyzacje w samochodzie?
Obecnie klimatyzacja jest już niemal standardem w większości nowoczesnych aut. To bardzo przydatny wynalazek, który przynosi ukojenie kierowcom i pasażerom w upalne dni. Zapobiega też parowaniu szyb, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy. Jednak jak każdy element pojazdu wymaga regularnego czyszczenia i serwisowania. Co ile nabijać klimatyzację w samochodzie? Podpowiadamy.
Czym grozi zbyt niski poziom czynnika w klimatyzacji?
Wciąż wielu kierowców decyduje się na nabijanie klimatyzacji za późno. Warto wiedzieć, że w sposób naturalny co roku czynnika ubywa około 10-15% czynnika, dlatego warto serwisować klimatyzację co roku. Jego zbyt niski poziom może objawiać się bardzo słabym chłodzeniem. W takiej sytuacji kierowca ustawia wybraną temperaturę, a system nie jest w stanie jej zapewnić. Należy również pamiętać, że odwlekanie wizyty w serwisie celem uzupełnienia czynnika może skutkować zatarciem kompresora.
Jest to spowodowane faktem, iż w systemie tym znajduje się również olej, który zapewnia optymalne warunki pracy sprężarki i niezbędny do jej odpowiedniego działania. Kiedy czynnika jest zbyt mało, wówczas nie miesza się on z olejem i może doprowadzić do zniszczenia kompresora. Z tego powodu należy, go uzupełniać minimum raz na 2 lata.
Dlaczego należy regularnie serwisować klimatyzację?
Uzupełnienie czynnika chłodniczego to tylko jedna z usług oferowanych przez firmę Prosper, która prowadzi serwis klimatyzacji. Pabianice to miejscowość, gdzie znajduje się jej siedziba. Warto regularnie korzystać z usług takich serwisów również dlatego, że klima ze względu na swoje wilgotne środowisko pracy i fakt, iż zabiera ciepło z kabiny, stwarza idealne warunki dla rozwoju bakterii i grzybów. Te drobnoustroje rozwijają się w filtrze oraz innych elementach, a następnie są podczas uruchomienia nawiewu wdmuchiwane do kabiny.
Z tego powodu są na nie narażone przede wszystkim górne drogi oddechowe, skóra, oczy oraz błony śluzowe. Mogą powodować nieprzyjemne reakcje ze strony układu odpornościowego, takie jak ból i pieczenie oczu, katar, kaszel, a nawet duszności.
Dodatkowo z czasem klimatyzacja może wywoływać nieprzyjemny zapach wewnątrz pojazdu. Jest to kolejny sygnał informujący o tym, że należy ją wyczyścić i wymienić filtry. Czasami jest konieczne nabicie czynnika również wtedy, kiedy doszło do awarii systemu i na przykład uszkodzenia sprężarki lub innych elementów i specjaliści musieli go wpuścić. W takiej sytuacji serwis musi go nabić ponownie, co wiąże się z kosztami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana