Co to jest pylon reklamowy?
Pylony – inaczej nazywane totemami reklamowymi – można spotkać na ulicach każdego miasta, zwłaszcza w pobliżu restauracji, siedzib firm, hoteli czy stacji benzynowych. Mają formę wysokich, płaskich konstrukcji, które pełnią funkcję nośnika przekazów marketingowych i informacyjnych. Pylony należy traktować jako wizytówkę przedsiębiorstwa, dlatego ich projekt powinien być przemyślany, a wykonanie bardzo staranne.
Rodzaje pylonów reklamowych
Masywne, widoczne z daleka słupy znajdujące się przy stacjach benzynowych i zawierające logo oraz aktualne ceny paliwa stanowią przykład klasycznych pylonów reklamowych. Tego typu konstrukcje mogą jednak charakteryzować się różnymi kształtami i wielkościami. Przy hotelach czy siedzibach korporacji często występują mniejsze pylony – niższe, lecz szersze, dzięki czemu mieści się na nich dużo tekstu. Coraz większą popularnością cieszą się też pylony multimedialne, przypominające nieco tradycyjny roll-up, ale posiadające znacznie więcej funkcji. Takie totemy świetnie sprawdzają się jako wyposażenie stoisk ekspozycyjnych i sprzedażowych.
W zależności od wybranego rodzaju pylony różnią się także materiałem, z którego zostały wykonane. W największych konstrukcjach głównymi elementami są stal i aluminium, natomiast mniejsze – zwłaszcza te stosowane we wnętrzach – mogą być wyprodukowane również z nietypowych materiałów, np. skóry albo drewna. Ponadto duże totemy zewnętrzne stanowią stałą konstrukcję, zwykle wzmocnioną fundamentami. Z kolei wewnętrzne pełnią funkcję elementów mobilnych, łatwych w transporcie i wyróżniających się niewielką wagą.
Najważniejsze funkcje totemów reklamowych
Pylony są chętnie stosowane przez firmy zarówno w ramach reklamy zewnętrznej, jak i podczas różnego rodzaju eventów organizowanych w halach, galeriach handlowych i biurowcach. Wśród podstawowych zadań totemów reklamowych można wymienić:
- przekazywanie informacji – na pylonie mogą być umieszczone grafiki lub treści związane np. z godzinami otwarcia, cenami, oferowanymi usługami, mapą ułatwiającą poruszanie się po obiekcie. Totemy często są także stawiane przy budynkach, w których mieści się więcej niż jedno przedsiębiorstwo – dzięki czytelnej informacji klienci mogą łatwo sprawdzić, na którym piętrze znajdą siedzibę interesującej ich firmy;
- wzmocnienie strategii marketingowej i wizerunkowej – pylony stanowią rodzaj wizytówki, dlatego powinny eksponować takie elementy jak logo czy hasła marketingowe. Dodatkowo niektóre totemy posiadają wbudowane podświetlenie, dzięki któremu przekaz reklamowy jest nie tylko silniej zaakcentowany, ale też widoczny przez całą dobę.
Pracownik Clever Frame, producenta systemów wystawienniczych, podkreśla, że pylony mogą wspierać również procesy sprzedażowe: Totemy multimedialne to idealne wyposażenie wysp ekspozycyjnych oraz stoisk na targi, konferencje i szkolenia. Na podwójnych ekranach można wyświetlić w atrakcyjny sposób pełną ofertę firmy albo zaprezentować tylko produkty z bieżącej oferty promocyjnej. Nieograniczona możliwość wyświetlania zdjęć i materiałów wideo sprawia, że inspirowanie klientów do zakupu dzięki pylonom multimedialnym wyróżnia się dużą skutecznością.
Profesjonalnie wykonany pylon pozytywnie wpłynie więc na trzy strategie kluczowe dla każdego biznesu: informacyjną, marketingowo-wizerunkową oraz sprzedażową. Co więcej, szeroki wybór konstrukcji i dodatków umożliwia zaprojektowanie totemu reklamowego idealnie dostosowanego do potrzeb firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana