Artykuł sponsorowany

Co wyróżnia trójwymiarowe pudełka do żywności?

Co wyróżnia trójwymiarowe pudełka do żywności?

Nawet bardzo dobry produkt nie sprzedaje się sam. Aby ludzie zechcieli po niego sięgnąć i przekonali się o jego jakości, konieczne jest odpowiednie opakowanie. Pod tym słowem można rozumieć zarówno całą marketingową otoczkę, jak i pudełko czy inny pojemnik skrywający produkt. Najbardziej nowoczesnym i wyjątkowo skutecznym rozwiązaniem są trójwymiarowe opakowania i etykiety do żywności.

Rola opakowania w sprzedaży żywności

O to, jakie znaczenie ma odpowiednie opakowanie w sprzedaży żywności, zapytaliśmy prawdziwych ekspertów – firmę Profix 3D, która jako jedyna na świecie oferuje wyjątkowe opakowania – trójwymiarowe. Ich istotą jest stworzenie iluzji trójwymiarowości na płaskim nośniku. Nasze opakowania i etykiety powstają w technice druku lentikularnego, który daje wrażenie głębi i trzech wymiarów. Według badań materiały stworzone w ten sposób skupiają naszą uwagę pięciokrotnie częściej, a czas obserwacji takiego wydruku jest cztery razy dłuższy niż przy 2D. Przekłada się to w oczywisty sposób na skuteczność reklamy. Tzw. reklama soczewkowa ma nad materiałami 2D dwie przewagi. Nie tylko sama w sobie jest skuteczniejsza, ale też obniża skuteczność innych otaczających ją przekazów reklamowych, skupiając na sobie całą uwagę odbiorcy. Sami konsumenci potwierdzili w badaniach skuteczność reklamy z zastosowaniem efektu 3D, oceniając ją 2,5-krotnie lepiej niż analogiczną reklamę dwuwymiarową. Jednocześnie technologia produkcji takich opakowań ma wiele innych zalet:
  • jest niedroga, szczególnie w stosunku do efektów,
  • sprawdzona – technologia druku lentikularnego jest znana od lat,
  • ma mnóstwo zastosowań (kartonowe pudełka, kubki jednorazowe, blistry, zabawki i inne),
  • daje produkt, który może być w pełni poddany recyklingowi.

Trójwymiarowe pudełka na żywność

Przykładem wyrobu stworzonego w technologii druku lentikularnego są trójwymiarowe pudełka na żywność. Opakowanie przygotowane w ten sposób sprawia, że wizerunek umieszczony na etykiecie wygląda wyjątkowo zachęcająco – realistycznie, a dzięki temu apetycznie. W pudełkach 3D umieszczane są takie wyroby, jak np. kawa, słodycze, zabawki, leki. Zastosowania są praktycznie nieograniczone, bo wystarczy zwykłe opakowanie (np. szklany słoik) wyposażyć w etykietę z materiału nadającego się do zadrukowania 3D, aby stworzyć niesamowity przestrzenny efekt, który z pewnością wyróżni się na sklepowej półce wśród opakowań bazujących na zwykłym druku 2D. Do stworzenia efektu 3D na opakowaniu wykorzystuje się folię soczewkową, która stanowi materiał pod druk. W ten sposób powstają np. magnesy czy etykiety, które zdobią różnego rodzaju opakowania produktów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.