Artykuł sponsorowany

Czy opłaca się kupować drukarki laserowe poleasingowe?

Czy opłaca się kupować drukarki laserowe poleasingowe?

Kupując sprzęt elektroniczny, warto szukać okazji. Urządzenia takie nie należą do najtańszych. Dotyczy to też drukarek laserowych. Polujemy więc na promocje i wyprzedaże lub dobrze utrzymaną używaną elektronikę. Ciekawą propozycją jest zakup sprzętu poleasingowego. Czy takie rozwiązanie rzeczywiście jest opłacalne? Na czym to polega i jakie są korzyści z zakupu drukarki poleasingowej?

Skąd się biorą sprzęty poleasingowe?

Leasing to forma finansowania, na którą często decydują się firmy. Polega na tym, że bank kupuje sprzęt i udostępnia go leasingodawcy, jednak pozostaje właścicielem do czasu, aż przedsiębiorca spłaci urządzenie w określonych w umowie ratach. O tym, skąd na rynku wtórnym tyle urządzeń poleasingowych, opowiada ekspert ze sklepu PolBit.pl.
Najczęściej w ten sposób kupuje się maszyny i elektronikę. Spłata trwa na ogół rok–dwa lub więcej lat. W tym czasie sprzęt zdąży się zestarzeć i wychodzą nowocześniejsze, lepsze generacje. Dlatego wielu przedsiębiorców po spłaceniu zobowiązań nie zachowuje urządzeń w firmie, lecz sprzedaje je, aby odzyskać część pieniędzy i wymienić wyposażenie na nowsze, sprawniejsze i objęte gwarancją. Tak na rynek trafiają urządzenia poleasingowe.
Takie rozwiązanie ma wiele zalet nie tylko dla osób prowadzących działalność gospodarczą, ale także dla tych, które stają się nabywcami sprzętu poleasingowego. Zalety takich transakcji przedstawimy na przykładzie drukarek laserowych.

Dlaczego warto sięgać po drukarki poleasingowe

Bez drukarki laserowej trudno się obejść w jakimkolwiek przedsiębiorstwie. Obieg dokumentów wciąż odbywa się na papierze. Firmy decydują się na ogół na sprzęt do użytku profesjonalnego, który odznacza się znacznie wyższą jakością niż proste urządzenia domowe. W ramach działalności kupuje się więc drukarkę, a po np. dwóch latach trafia ona na rynek wtórny jako drukarka poleasingowa. W porównaniu z innymi urządzeniami używanymi wypada ona bardzo dobrze. Niekiedy też korzystniej jest kupić sprzęt poleasingowy niż nowy. Dlaczego? Drukarki poleasingowe to, jak wspomniano, najczęściej urządzenia profesjonalne, a więc o znacznie lepszych parametrach niż te najprostsze do użytku domowego. Są one używane – mają rok, dwa, trzy – ale trzeba zauważyć, że w segmencie drukarek zmiany nie następują tak szybko, jak w przypadku np. procesorów. Kupując dwuletnią drukarkę, otrzymujemy więc stosunkowo nowy sprzęt dobrej jakości. Czy zakup drukarki poleasingowej może być bardziej opłacalny niż nabycie nowego urządzenia? Zdecydowanie tak, wziąwszy pod uwagę ceny. Sprzęt poleasingowy jest oferowany w cenach sprzętu używanego. Gdybyśmy chcieli za tę samą kwotę dostać nową drukarkę, byłaby ona niższej jakości. Jeżeli więc chcemy mieć solidny sprzęt, który sprawdził się w firmie, a jednocześnie nie możemy sobie pozwolić na nowy egzemplarz, zakup drukarki poleasingowej to zdrowy kompromis.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.