Artykuł sponsorowany

Czy transmisje sprzedażowe stanowią przyszłość zakupów online?

Czy transmisje sprzedażowe stanowią przyszłość zakupów online?

Wraz z rozwojem technologii marketing internetowy otrzymuje coraz to nowsze rozwiązania pozwalające podnosić sprzedaż produktów. Jedną z ciekawszych innowacji jest wykorzystanie streamingu danych do sprzedaży produktów w czasie rzeczywistym. Mowa tutaj o tzw. transmisjach sprzedażowych. Dowiedz się czym one są i w jaki sposób mogą one wpłynąć na przyszły kształt rynku zakupów online?

Czym są transmisje sprzedażowe?

Transmisje online to w dzisiejszych czasach powszechnie dostępna usługa – umożliwiają je najważniejsze na rynku aplikacje społecznościowe. Generalna zasada jest banalnie prosta – podczas transmisji na żywo prowadzący transmisję sprzedawca prezentuje swoje produkty, natomiast widzowie mogą je kupować za pośrednictwem komunikatów na czacie.

Rozwiązanie to cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością w krajach azjatyckich i stopniowo zyskuje coraz większe uznanie również na rynku europejskim. Jedną z przyczyn upowszechnienia się transmisji sprzedażowych była pandemia i spowodowane przez nią lockdowny – sytuacja ta zmusił wiele sklepów stacjonarnych do ograniczenia działalności i zamknęła klientów w domach. Transmisje sprzedażowe stały się rozwiązaniem problemu i swego rodzaju ekwiwalentem zakupów w zwykłym sklepie stacjonarnym. Szczególnie chętnie sięgają po nie firmy działające w branży modowej – np. butiki, producenci biżuterii artystycznej – ale sprawdzą się one również w sprzedaży innych produktów z wyższej półki cenowej, np. elektroniki czy wyposażenia domu, które wymaga zaprezentowania. 

Czy transmisje sprzedażowe będą przyszłością zakupów online?

Transmisje sprzedażowe wciąż są zjawiskiem dość nowym w marketingu internetowym, wiele firm oraz klientów nie zdaje sobie sprawy z możliwości jakie daje im streaming. Niemniej już dziś można stwierdzić, że jest bardzo prawdopodobne, iż rozwiązanie to będzie się upowszechniać, a z czasem stanie się normą. Przemawia za tym nie tylko fakt, że taka forma zakupów jest bardzo wygodna, przyjemna i daje wiele korzyści zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu, ale równie pojawianie się oprogramowania dedykowanego do tego modelu sprzedaży. Przykładem jest tu serwis Seltu.tv, który umożliwia prowadzenie transmisji w wysokiej jakości, a także automatyzuje przyjmowanie i kompletowanie zamówień, kontrolowanie stanów magazynowych czy przyjmowanie płatności – czyli wszystkie rzeczy, które do tej pory musiał robić sprzedawca. Rozwój tego typu rozwiązań zwiększa szanse na to, że coraz więcej firm będzie korzystać z transmisji do zwiększania sprzedaży i docierania do nowego grona odbiorców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.