Czy ulotki są skuteczną formą reklamy?
Współcześnie wiele firm rezygnuje z druku ulotek, a swoje działania marketingowe przenosi głównie do sieci. Jest to błąd, gdyż ulotki wciąż mogą być skuteczną i tanią formą reklamy. Dowiedz się, jak można je efektywnie wykorzystywać!
Jak wykorzystuje się ulotki reklamowe?
Zacznijmy od definicji. Ulotka reklamowa to rodzaj druku ulotnego, który jest wykorzystywany w celu szybkiego rozprzestrzeniania informacji. Z racji tego, że nie ma ona konkretnego adresata, jest zaliczana do tzw. druków bezadresowych. Może je rozprowadzać na wiele różnych sposobów, m.in. rozdając na ulicy, wrzucając do skrzynek na listy lub rozkładając w często uczęszczanych miejscach. Jest to forma reklamy, która posiada wiele zalet. Ulotkę charakteryzuje niewielki rozmiar, dzięki czemu potencjalny klient może szybko zapoznać się z jej treścią lub schować ją w torbie i zachować na później. Druk ulotek jest również stosunkowo niedrogi, w szczególności gdy zdecydujemy się zamówić większą ilość.
Czy ulotki są skuteczne?
Mimo że ludzka aktywność w sporej mierze przeniosła się do internetu, ulotki wciąż są bardzo skuteczną formą reklamy. Jak pokazują badania, aż 78% osób przynajmniej pobieżnie zapoznaje się z treścią otrzymanej ulotki, ponad 50% ma co najmniej jedną ulotkę w swoim domu, a 23% przekazuje interesujące ulotki innym osobom. Pod tym względem druki ulotne są znacznie skuteczniejsze m.in. od reklamy telewizyjnej, którą ignoruje aż 60% odbiorców. Rzecz jasna, taka forma reklamy ma również swoje wady, takie jak ograniczone możliwości dotarcia do konkretnej grupy odbiorców czy dość niewielki zasięg. Obranie odpowiedniej strategii marketingowej pozwala jednak znacząco zwiększyć skuteczność reklamy przy pomocy ulotek.
Sposoby na zwiększenie skuteczności ulotek
Istnieje wiele metod poprawiających skuteczność ulotek. Bardzo skuteczne są między innymi takie druki, do których dołączony jest kupon zniżkowy. Przede wszystkim powinniśmy jednak traktować ulotki jako jeden z elementów całościowej strategii marketingowej, w ramach której wykorzystuje się różne narzędzia. Stworzenie takiej strategii najlepiej powierzyć specjalistom, których znajdziemy m.in. w agencji reklamy Media Vision. Dzięki temu rozprowadzane przez nas ulotki będą mogły przekierowywać klientów na naszą stronę internetową i będą dobrze komponować się z innymi formami reklamy, np. z billboardami. Takie działanie sprawi, że nasza firma zacznie przyciągać nowych klientów, a pieniądze przeznaczone na reklamę będą optymalnie wykorzystywane.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana