Artykuł sponsorowany

Czy warto regenerować reduktor?

Czy warto regenerować reduktor?

Reduktor jest dodatkową przekładnią, która jest umieszczona za skrzynią biegów. Jest ona sterowana odrębnym układem – najczęściej za pomocą lewarka umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów. Do czego służy ten element oraz czy warto go regenerować? Zapraszamy do przeczytania artykułu, w którym dodatkowo podpowiemy, gdzie można skorzystać z usługi regeneracji reduktorów.

Jaką rolę pełni reduktor i czy warto go regenerować?

Zadaniem reduktora jest redukcja ilości obrotów i wzrost momentu obrotowego – wykonuje pracę taką, jak poszczególne przełożenia w skrzyni biegów. Przydaje się zwłaszcza w samochodach terenowych, ponieważ ułatwia jazdę na bezdrożach, przy niższych prędkościach. Przydaje się podczas pokonywania stromych podjazdów i zjazdów oraz w trakcie jazdy po kopnym piachu. Pierwszy bieg może być zbyt szybki do jazdy w terenie, ale włączenie reduktora sprawia, że będzie się z niego korzystało bardzo rzadko. Jeżeli zauważymy drobne usterki w pracy reduktora, np. dziwne dźwięki lub wibracje, jest to znak, że należy przyjrzeć się temu elementowi nieco bliżej. Pytanie brzmi: czy warto regenerować reduktor, czy lepiej od razu kupić nowy? Niektórzy kierowcy są zwolennikami pierwszej opcji, część pewnie będzie upierała się przy zakupie.

Gdzie można skorzystać z usług regeneracji reduktorów?

Z reguły w tym mechanizmie nie psuje się cały zespół, ale jego poszczególne podzespoły, dlatego warto zregenerować elementy, które są do uratowania i wstrzymać się z kupnem nowej części. Zawsze można skontaktować się z mechanikiem, który oceni, co zrobić w takiej sytuacji. Zdarzają się przypadki, że oryginalne części nie występują w sprzedaży, ale w serwisach samochodowych często można dostać odpowiednie zamienniki – wyjaśnia serwisant z firmy Peter Renz, która specjalizuje się w naprawach gwarancyjnych i pogwarancyjnych manualnych oraz automatycznych skrzyni biegów.
Ponadto serwisuje podzespoły reduktorów, przekładni kierowniczych, pomp wspomagania, przystawek odbioru mocy, przednich osi, tylnych mostów napędowych i innych elementów pojazdów mechanicznych. Od 1992 roku Peter Renz jest generalnym przedstawicielem i autoryzowanym dystrybutorem, a także serwisem koncernu ZF Friedrichshafen AG, który jest największym europejskim producentem mechanicznych i automatycznych skrzyń biegów. Dzięki temu oraz swojemu wieloletniemu doświadczeniu i dostępowi do nowoczesnych technologii i wiedzy technicznej zapewnia fachową pomoc w zakresie doboru komponentów ZF do maszyn i pojazdów.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.