Artykuł sponsorowany

Czym jest technologia RFID?

Czym jest technologia RFID?

RFID jest skrótem angielskiej nazwy, która oznacza identyfikację przedmiotów za pomocą fal radiowych. Dzięki tej nowoczesnej technologii możliwy jest odczyt danych z chipów, a także ich programowanie w ten sposób, by przechowywały te dane. Dzięki nim osiągalny jest przesył i odczyt danych, a do tego stosowane są czytniki, które identyfikują dane z odległości od kilku centymetrów do kilkunastu metrów.

W jaki sposób korzysta się technologii RFID?

Technologia RFID stała się już standardem, za pomocą którego identyfikuje się obiekty i osoby. W jej obrębie wyróżnić można poszczególne aplikacje, pomocne w wielu działach przemysłu oraz życia społecznego. Wszystko oparte jest na bezprzewodowej komunikacji zarówno między urządzeniami, jak i człowiekiem a maszyną.

Rozwiązania wykorzystujące technologię RFID, które oferują takie firmy, jak Turck Vilant Systems, wykorzystuje wiele przedsiębiorstw z różnych branż. Znajduje ona zastosowanie w produkcji, kontroli, logistyce i nawet w sytuacjach życia codziennego.

Standardy częstotliwości RFID

Aktualnie w użycia są trzy standardy częstotliwości RFID: LF, HF i UHF. Standard LF to niska częstotliwość fal. Ich zakres to 30 do 340 kHz. W tym wypadku odczyty mogą być uskuteczniane z odległości kilku centymetrów i stosuje się je na przykład do identyfikacji zwierząt.

Częstotliwość standardu HF wynosi 13.56MHz. Odczyty uzyskiwane są z odległości kilkunastu centymetrów. Używana jest w aplikacjach takich, jak kontrola dostępu. Warto wspomnieć również o tracebility - możliwości identyfikacji narzędzi na maszynach i liniach produkcyjnych.

Natomiast standard UHF to zakres od 300 MHz do 3 GHz, w produkcji/magazynie/logistyce wykorzystuje się pasmo 860-960 MHz. Pozwala na dokonywanie odczytów z kilkunastu metrów w technologii pasywnej i 30 do 60 metrów w technologii aktywnej.

W jakich obszarach najczęściej spotkać się można z systemem identyfikacji radiowej?

Technologia RFID znajduje zastosowanie w wielu obszarach gospodarki. Przede wszystkim na pierwszym miejscu wymienić można produkcję i przemysł, gdzie technologia ta jest pomocna w identyfikowaniu maszyn, narzędzi, materiałów i wyrobów.

System RFID również znajduje szerokie zastosowanie w logistyce, magazynowaniu i handlu. Oznacza to szybkość i dokładność dostaw, bieżące monitorowanie stanów magazynowych i ustalanie konieczności nowych zamówień. Technologia znakowania towarów umożliwia również szybki i bezbłędny remanent.

Technologie RFID stosuje się również w budownictwie, gdzie kontrolowane są materiały, sprzęt i narzędzia. Spotyka się ją również w kontrolowaniu czasu pracy, systemach parkingowych oraz przy dokonywaniu płatności zbliżeniowych urządzeniami mobilnymi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.