Czym powinien charakteryzować się profesjonalny mówca motywacyjny?
Organizowanie spotkań z mówcami motywacyjnymi to obecnie chętnie wykorzystywany sposób motywowania i uczenia swoich pracowników prawidłowego podejścia do wykonywanych zadań. Prowadzone przez mówców wykłady i warsztaty często dają znakomite rezultaty i znacznie zwiększają efektywność pracy. W Polsce swoje usługi oferuje wielu mówców motywacyjnych. W jaki sposób wybrać takiego, który będzie w stanie dotrzeć do zatrudnionych w swojej firmie pracowników i z którym spotkania naprawdę przyniosą wymierne korzyści?
Jakie wymagania są stawiane mówcom motywacyjnym?
Dobry mówca motywacyjny to nie tylko specjalista w dziedzinie komunikacji, ale także osoba, która ma na swoim koncie wiele sukcesów i dzięki temu ma o czym rozmawiać i czym się pochwalić swoim słuchaczom. Prowadzone przez mówców wykłady motywacyjne mają na celu motywowanie, inspirowanie i doradzanie, w jaki sposób powinno się budować swoje priorytety w pracy i co zrobić, żeby móc się dobrze skupić na realizowanych zadaniach. Ważnym elementem wystąpień mówców motywacyjnych jest też nauka tego, w jaki sposób unikać rzeczy, które w trakcie wykonywania pracy mogłyby nas rozpraszać.
Dużym wyzwaniem stojącym przed każdym mówcą motywacyjnym jest też konieczność prowadzenia wystąpień publicznych. Nie każdy czuje się w takich sytuacjach dobrze, więc żeby zostać dobrym mówcą i móc pozytywnie oddziaływać na swoich słuchaczy, trzeba mieć do tego predyspozycje. Wystąpienia przed dużą publicznością wymagają dobrego przygotowania i dużej pewności siebie. Mówca motywacyjny powinien potrafić w prosty sposób przekazywać słuchaczom swoje pomysły i informacje związane ze swoją wiedzą i doświadczeniem. Przygotowanie dobrego i trafiającego w potrzeby słuchaczy przemówienia zawsze wymaga dużo czasu i wysiłku, ale jego wykorzystanie w trakcie prowadzenia wykładów motywacyjnych nie jest wcale łatwiejsze.
Cechy dobrego mówcy motywacyjnego
Dobry mówca motywacyjny, aby trafić w potrzeby słuchaczy, powinien przede wszystkim mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji podobnych wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się przybyłe na spotkanie z nim osoby. Niekoniecznie jednak mówca motywacyjny musi mieć doświadczenie związane z pracą dokładnie w tej samej branży. W przypadku spotkań motywacyjnych istotne jest przekazanie odpowiedniego podejścia do wykonywanych zadań i motywacja do tego, żeby się na nich zawsze odpowiednio skupiać. Mówca musi być odważny, konkretny i zdecydowany w tym, co mówi. Ważne jest też to, żeby był pozytywnie nastawiony i potrafił dobrze opisywać wszystkie omawiane problemy. Dobrą cechą mówcy motywacyjnego jest też poczucie humoru, które sprawia, że prowadzone wykłady motywacyjne stają się znacznie przyjemniejsze w odbiorze.
Jakie doświadczenia życiowe ułatwiają bycie mówcą motywacyjnym?
Mówca motywacyjny powinien wiedzieć, z czym mogą się wiązać osiągane sukcesy. Wybierając odpowiedniego mówcę, który będzie potrafił dotrzeć do pracowników prowadzonej firmy, warto postawić na osoby, które nie tylko mają odpowiednią wiedzę, ale też zdołały w życiu osiągnąć coś wielkiego. Najlepiej jeżeli słuchacze będą o tym wiedzieli i znali prowadzącego wykład z gazet, Internetu lub telewizji. Świetnie w roli mówców motywacyjnych sprawdzają się np. znani artyści, aktorzy i prezenterzy telewizyjni.
Szczególnym rodzajem mówców motywacyjnych są też znani sportowcy, którzy często po zakończeniu kariery dzielą się z innymi zdobytym doświadczeniem i sposobami motywowania się do osiągania określonych celów. Dobrym przykładem jest Robert Korzeniowski. Wybitny sportowiec, 4-krotny mistrz olimpijski i 3-krotny mistrz świata w chodzie sportowym, doskonale wie, jak mobilizować się do osiągania zamierzonych celów. Jego dużym atutem jest też już wieloletnie doświadczenie związane z pracą w mediach, m.in. w polskiej telewizji i w Eurosport. Dzięki temu doskonale wie, jak złapać dobry kontakt z publicznością i w jaki sposób zainteresować ją tym, co ma do powiedzenia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana