Artykuł sponsorowany

Czym powinien charakteryzować się profesjonalny mówca motywacyjny?

Czym powinien charakteryzować się profesjonalny mówca motywacyjny?

Organizowanie spotkań z mówcami motywacyjnymi to obecnie chętnie wykorzystywany sposób motywowania i uczenia swoich pracowników prawidłowego podejścia do wykonywanych zadań. Prowadzone przez mówców wykłady i warsztaty często dają znakomite rezultaty i znacznie zwiększają efektywność pracy. W Polsce swoje usługi oferuje wielu mówców motywacyjnych. W jaki sposób wybrać takiego, który będzie w stanie dotrzeć do zatrudnionych w swojej firmie pracowników i z którym spotkania naprawdę przyniosą wymierne korzyści?

Jakie wymagania są stawiane mówcom motywacyjnym?

Dobry mówca motywacyjny to nie tylko specjalista w dziedzinie komunikacji, ale także osoba, która ma na swoim koncie wiele sukcesów i dzięki temu ma o czym rozmawiać i czym się pochwalić swoim słuchaczom. Prowadzone przez mówców wykłady motywacyjne mają na celu motywowanie, inspirowanie i doradzanie, w jaki sposób powinno się budować swoje priorytety w pracy i co zrobić, żeby móc się dobrze skupić na realizowanych zadaniach. Ważnym elementem wystąpień mówców motywacyjnych jest też nauka tego, w jaki sposób unikać rzeczy, które w trakcie wykonywania pracy mogłyby nas rozpraszać.

Dużym wyzwaniem stojącym przed każdym mówcą motywacyjnym jest też konieczność prowadzenia wystąpień publicznych. Nie każdy czuje się w takich sytuacjach dobrze, więc żeby zostać dobrym mówcą i móc pozytywnie oddziaływać na swoich słuchaczy, trzeba mieć do tego predyspozycje. Wystąpienia przed dużą publicznością wymagają dobrego przygotowania i dużej pewności siebie. Mówca motywacyjny powinien potrafić w prosty sposób przekazywać słuchaczom swoje pomysły i informacje związane ze swoją wiedzą i doświadczeniem. Przygotowanie dobrego i trafiającego w potrzeby słuchaczy przemówienia zawsze wymaga dużo czasu i wysiłku, ale jego wykorzystanie w trakcie prowadzenia wykładów motywacyjnych nie jest wcale łatwiejsze.

Cechy dobrego mówcy motywacyjnego

Dobry mówca motywacyjny, aby trafić w potrzeby słuchaczy, powinien przede wszystkim mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji podobnych wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się przybyłe na spotkanie z nim osoby. Niekoniecznie jednak mówca motywacyjny musi mieć doświadczenie związane z pracą dokładnie w tej samej branży. W przypadku spotkań motywacyjnych istotne jest przekazanie odpowiedniego podejścia do wykonywanych zadań i motywacja do tego, żeby się na nich zawsze odpowiednio skupiać. Mówca musi być odważny, konkretny i zdecydowany w tym, co mówi. Ważne jest też to, żeby był pozytywnie nastawiony i potrafił dobrze opisywać wszystkie omawiane problemy. Dobrą cechą mówcy motywacyjnego jest też poczucie humoru, które sprawia, że prowadzone wykłady motywacyjne stają się znacznie przyjemniejsze w odbiorze.

Jakie doświadczenia życiowe ułatwiają bycie mówcą motywacyjnym?

Mówca motywacyjny powinien wiedzieć, z czym mogą się wiązać osiągane sukcesy. Wybierając odpowiedniego mówcę, który będzie potrafił dotrzeć do pracowników prowadzonej firmy, warto postawić na osoby, które nie tylko mają odpowiednią wiedzę, ale też zdołały w życiu osiągnąć coś wielkiego. Najlepiej jeżeli słuchacze będą o tym wiedzieli i znali prowadzącego wykład z gazet, Internetu lub  telewizji. Świetnie w roli mówców motywacyjnych sprawdzają się np. znani artyści, aktorzy i prezenterzy telewizyjni.

Szczególnym rodzajem mówców motywacyjnych są też znani sportowcy, którzy często po zakończeniu kariery dzielą się z innymi zdobytym doświadczeniem i sposobami motywowania się do osiągania określonych celów. Dobrym przykładem jest Robert Korzeniowski. Wybitny sportowiec, 4-krotny mistrz olimpijski i 3-krotny mistrz świata w chodzie sportowym, doskonale wie, jak mobilizować się do osiągania zamierzonych celów. Jego dużym atutem jest też już wieloletnie doświadczenie związane z pracą w mediach, m.in. w polskiej telewizji i w Eurosport. Dzięki temu doskonale wie, jak złapać dobry kontakt z publicznością i w jaki sposób zainteresować ją tym, co ma do powiedzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.