Czym różni się serwis pogwarancyjny samochodów od serwisu gwarancyjnego?
Wszystkie nowe samochody są sprzedawane z gwarancją producenta, która zapewnia użytkownikowi możliwość skorzystania z bezpłatnego usuwania pojawiających się w aucie usterek. Zakres oferowanych świadczeń bywa różny, podobnie jak czas trwania gwarancji, która może obejmować zarówno 1 rok, jak i rozciągać się na kilka lub kilkanaście lat. W większości przypadków uprawnienia gwarancyjne są jednak obwarowane właściwym serwisowaniem auta.
Dlaczego serwisowanie samochodu jest ważne?
Stan techniczny każdego samochodu w miarę użytkowania ulega stopniowemu pogorszeniu. W celu utrzymania jego sprawności technicznej konieczna jest więc okresowa wymiana materiałów eksploatacyjnych oraz części ulegających normalnemu zużyciu takich, jak choćby klocki hamulcowe czy amortyzatory. W Gdyni części do aut francuskich oraz wozów innych marek można znaleźć w ofercie firmy Tand. Podczas przeglądów niezbędna będzie zwykle m.in. wymiana oleju silnikowego, filtrów oleju, paliwa i powietrza, a także sprawdzenie działania najważniejszych podzespołów – układu hamulcowego i oświetlenia. Zakres wykonywanych czynności jest zbliżony w przypadku aut różnych marek, choć istnieją też spore różnice, jeżeli chodzi o szczegóły, każdy producent określa bowiem precyzyjnie swe wymagania co do obsługi konkretnych elementów oraz czasu lub przebiegu, po jakich powinny być wykonane poszczególne czynności. Pilnowanie przeglądów jest istotne przez całych czas wykorzystywania samochodu, jednak będzie niezmiernie ważne podczas trwania gwarancji, ponieważ zaniedbania mogą spowodować jej wygaśnięcie.
Serwis w czasie gwarancji i po niej
Przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej dopuszczają serwisowanie samochodu na gwarancji w dowolnym warsztacie bez jej utraty, pod warunkiem że w ramach wykonywanych czynności zostaną spełnione wymogi producenta co do zakresu działań, używanych materiałów eksploatacyjnych i części, a także procedur wymiany oraz sprawdzania stanu poszczególnych elementów. Równie ważne będzie zachowywanie terminów określonych dla konkretnego modelu. Do użytkownika należy więc decyzja, czy będzie korzystał z usług serwisu sieci dealerskiej, który jest z reguły sporo droższy, czy zdecyduje się na warsztat niezależny. Po upływie okresu gwarancji rozsądne będzie przestrzeganie zaleceń co do częstotliwości serwisowania oraz zakresu wykonywanych czynności, jednak nie pojawia się już wówczas presja ścisłego dotrzymywania terminów. Firma Tand z Gdyni oferuje usługi serwisowe, a także zajmuje się sprzedażą części samochodowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana