Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto podnosić kompetencje pracowników obsługi posprzedażowej w tym – likwidatorów szkód?

Dlaczego warto podnosić kompetencje pracowników obsługi posprzedażowej w tym – likwidatorów szkód?

Profesjonalna obsługa klienta zapobiega jego odejściu do konkurencyjnej firmy. Prowadzenie transakcji to nie tylko reklama, doradztwo i finalizacja sprzedaży. Ważna jest także opieka posprzedażowa. Dzięki niej można utrzymać długofalową relację z klientem, co wpływa na pozytywną opinię firmy na rynku. Pracownicy zajmujący się obsługą posprzedażową powinni mieć odpowiednie umiejętności i kwalifikacje. Dlaczego warto ich szkolić? 

Przykłady obsługi posprzedażowej — likwidator szkód 

Klient nie powinien czuć się ignorowany i pozostawiony sam sobie na żadnym etapie sprzedaży. Dlatego też ważna jest obsługa posprzedażowa. Przykładem osób, które się nią zajmują, są likwidatorzy szkód. Na czym dokładnie polega ten zawód? 

– Likwidacją szkody jest postępowanie prowadzone przez firmy ubezpieczeniowe. Ich celem jest ustalenie okoliczności powstania szkody oraz odpowiedzialności za nie. Likwidator ocenia także skalę powstałych szkód. Proces likwidacji zaczyna się od zgłoszenia szkody, a kończy na wypłacie odszkodowania lub jego odmowie — informuje przedstawiciel firmy MBP Szkolenia Ubezpieczeniowe, zajmującej się podnoszeniem kwalifikacji zawodowych ubezpieczycieli. Celem postępowania jest:

  • wyjaśnienie przyczyn i skutków wypadku, 

  • ustalenie rozmiaru szkody, 

  • ustalenie wysokości odszkodowania, 

  • ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń, 

  • udział osób trzecich w wyrządzonej szkodzie. 

Opinia likwidatora jest uzależniona od dokumentacji, którą przygotowuje rzeczoznawca. Na jej podstawie można ustalić, między innymi, jak duże straty poniósł klient w związku z wyrządzoną szkodą i jak wysokie może uzyskać odszkodowanie. 

Dlaczego warto podnosić kwalifikacje likwidatorów szkód?

Każda praca z klientem wymaga odpowiedniego przygotowania, umiejętności i kwalifikacji. Również likwidatorzy szkód powinni wykazywać się maksimum zaangażowania i profesjonalizmu podczas obsługi konsumenta. Dzięki szkoleniom ubezpieczeniowym mogą poznawać nowinki dotyczące zawodu oraz uczyć się jak dojść do porozumienia z klientem. Ważne jest w tym przypadku posiadanie aktualnej wiedzy praktycznej. Wykwalifikowany pracownik pomoże w likwidacji szkody w sposób profesjonalny. Dzięki temu klient będzie miał dobre zdanie o firmie i chętniej skorzysta z jej usług w przyszłości. 

Zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności zawodowych przez pracowników pomaga w zatrzymaniu stałych klientów oraz przyciągnięciu nowych do firmy. Profesjonalna obsługa jest wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego powinna odbywać się na jak najlepszym poziomie. Wykwalifikowana kadra jest jednym z czynników, które wpływają na pozytywny wizerunek firmy na rynku. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.