Dlaczego warto podnosić kompetencje pracowników obsługi posprzedażowej w tym – likwidatorów szkód?
Profesjonalna obsługa klienta zapobiega jego odejściu do konkurencyjnej firmy. Prowadzenie transakcji to nie tylko reklama, doradztwo i finalizacja sprzedaży. Ważna jest także opieka posprzedażowa. Dzięki niej można utrzymać długofalową relację z klientem, co wpływa na pozytywną opinię firmy na rynku. Pracownicy zajmujący się obsługą posprzedażową powinni mieć odpowiednie umiejętności i kwalifikacje. Dlaczego warto ich szkolić?
Przykłady obsługi posprzedażowej — likwidator szkód
Klient nie powinien czuć się ignorowany i pozostawiony sam sobie na żadnym etapie sprzedaży. Dlatego też ważna jest obsługa posprzedażowa. Przykładem osób, które się nią zajmują, są likwidatorzy szkód. Na czym dokładnie polega ten zawód?
– Likwidacją szkody jest postępowanie prowadzone przez firmy ubezpieczeniowe. Ich celem jest ustalenie okoliczności powstania szkody oraz odpowiedzialności za nie. Likwidator ocenia także skalę powstałych szkód. Proces likwidacji zaczyna się od zgłoszenia szkody, a kończy na wypłacie odszkodowania lub jego odmowie — informuje przedstawiciel firmy MBP Szkolenia Ubezpieczeniowe, zajmującej się podnoszeniem kwalifikacji zawodowych ubezpieczycieli. Celem postępowania jest:
wyjaśnienie przyczyn i skutków wypadku,
ustalenie rozmiaru szkody,
ustalenie wysokości odszkodowania,
ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń,
udział osób trzecich w wyrządzonej szkodzie.
Opinia likwidatora jest uzależniona od dokumentacji, którą przygotowuje rzeczoznawca. Na jej podstawie można ustalić, między innymi, jak duże straty poniósł klient w związku z wyrządzoną szkodą i jak wysokie może uzyskać odszkodowanie.
Dlaczego warto podnosić kwalifikacje likwidatorów szkód?
Każda praca z klientem wymaga odpowiedniego przygotowania, umiejętności i kwalifikacji. Również likwidatorzy szkód powinni wykazywać się maksimum zaangażowania i profesjonalizmu podczas obsługi konsumenta. Dzięki szkoleniom ubezpieczeniowym mogą poznawać nowinki dotyczące zawodu oraz uczyć się jak dojść do porozumienia z klientem. Ważne jest w tym przypadku posiadanie aktualnej wiedzy praktycznej. Wykwalifikowany pracownik pomoże w likwidacji szkody w sposób profesjonalny. Dzięki temu klient będzie miał dobre zdanie o firmie i chętniej skorzysta z jej usług w przyszłości.
Zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności zawodowych przez pracowników pomaga w zatrzymaniu stałych klientów oraz przyciągnięciu nowych do firmy. Profesjonalna obsługa jest wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego powinna odbywać się na jak najlepszym poziomie. Wykwalifikowana kadra jest jednym z czynników, które wpływają na pozytywny wizerunek firmy na rynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana