Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto skorzystać z audytu kosztów druku w firmie?

Dlaczego warto skorzystać z audytu kosztów druku w firmie?

Obsługa firmowego biura zawsze generuje koszty, jednak dzięki rozsądnemu zarządzaniu, można ograniczyć zbędne wydatki. Do takich często należy drukowanie zbyt dużej ilości dokumentów. Okazuje się bowiem, że w przypadku braku nadzoru nad ilością wykonywanych kopii, eksploatacja urządzeń drukujących może pochłaniać nawet 15% przychodów działalności gospodarczej w skali roku.

Jednym z podstawowych sposobów na szukanie oszczędności w przedsiębiorstwie jest kontrola wydatków. Tymczasem w większości biur wciąż jeszcze brakuje rozwiązań, umożliwiających bieżący monitoring tworzonych kopii – zauważa nasz rozmówca z firmy HICOPY Gdańsk.

Audyt wydruku w przedsiębiorstwie

Audyt środowiska wydruku rozpoczyna się od analizy sposobów wykorzystania używanego w biurze sprzętu drukującego. Przy pomocy nowoczesnych metod oblicza się ilość powstających na danych urządzeniach kopii czarno-białych kolorowych i ustala czas, w którym drukarki są najmocniej obciążone. Następnie przeprowadzana jest analiza kosztów materiałów eksploatacyjnych i serwisu drukarek oraz obserwacja obiegu dokumentacji. Na podstawie uzyskanych wyników specjalista jest w stanie określić rzeczywiste potrzeby biura i przygotować szczegółowy raport wraz z sugerowanymi metodami obniżenia kosztów drukowania.

Monitoring kosztów wydruku

Dalsze działania, zmierzające do obniżenia wydatków, ponoszonych z tytułu używania sprzętu drukującego, obejmują monitoring kosztów wydruku. Narzędzie to pozwala na bieżącą kontrolę ilości tworzonych kopii przez poszczególne działy, a nawet przez konkretnych pracowników firmy. Na podsumowanie każdego miesiąca generowany jest raport, który pozwala zorientować się, gdzie powstaje najwięcej dokumentów i gdzie możemy spodziewać się ewentualnego marnotrawstwa papieru i tuszów. Monitoring drukowania umożliwia wprowadzenie autoryzacji użytkowników drukarek i ustalenie okresowych limitów wydruków. Właśnie dzięki autoryzacji możliwa jest rejestracja wszystkich działań na urządzeniach i tworzenie szczegółowych raportów. Działania te pozwalają nie tylko na kontrolę wydatków, ale także zmuszają do bardziej racjonalnego korzystania ze sprzętu drukującego.

Inne sposoby obniżenia kosztów drukowania

Audyt kosztów drukowania i dalszy monitoring to nie jedyne sposoby na znalezienie oszczędności w tym obszarze. Bardzo ważnym czynnikiem, wpływającym na obniżenie kosztów eksploatacyjnych urządzeń drukujących, jest wybór wydajnego sprzętu, co nie zawsze oznacza zakup najtańszych drukarek. Inwestycja w wysokiej jakości sprzęt pozwala uniknąć uciążliwych napraw, ale przede wszystkim, gwarantuje mniejsze zużycie tuszy i tonerów oraz energii niezbędnej do zasilania kserokopiarek i pozostałych urządzeń do tworzenia dokumentów. Wybór najlepszych rozwiązań ułatwi konsultacja ze specjalistą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.