Artykuł sponsorowany

Dobry baner reklamowy, czyli jaki?

Dobry baner reklamowy, czyli jaki?

Baner (inna spotykana nazwa: banner) to forma graficznej reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Fizycznie to pas materii z zadrukowanym przekazem informacyjnym lub reklamowym albo też elektroniczna animacja wyświetlana na ekranach monitorów komputerowych i w telewizorach. Niezależnie od nośnika, na którym baner jest umieszczony, musi on przyciągać wzrok, a zatem powinien posiadać oryginalny wygląd, który będzie go wyróżniał spośród innych treści ekranowych lub spośród innych licznych reklam ulicznych. Jeśli chodzi o banery elektroniczne, to posiadają one określone standardowe rozmiary, przy których za jednostkę miary przyjmuje się piksel. Skuteczny baner internetowy musi zawierać krótkie i celne stwierdzenia i pytania, bez zbędnych informacji, tak aby zmuszać internautę do podjęcia natychmiastowego działania. Czas ściągania takiego banera nie może być długi i najlepiej by reklama była nie większa niż 20 kB.

Banery drukowane

Banery drukowane sporządza się w zakładach poligraficznych. Banery drukowane nie mogą być przeładowane treściami i grafiką, tak aby nie nużyły oglądających je przechodniów i aby szybko i celnie trafiały do nich ze swoim przekazem – mówi nam przedstawiciel firmy Studio-EDYTOR z Dzierżoniowa. Przy zwięzłości swej treści taki baner musi być przede wszystkim atrakcyjny pod względem graficznym. Dlatego też nie tylko ważny jest tutaj sam projekt, ale i jego wykonanie. Nowoczesne urządzenia poligraficzne umożliwiają drukowanie takich treści i grafik, które wiernie oddają zamierzenia swych projektantów. Urządzenia te potrafią zadrukowywać różnego rodzaju materiały, a więc w równej mierze, papier, naturalne tkaniny, oraz różnego rodzaju sztuczne tworzywa i folie.

Dwie główne techniki realizacji banerów

W zasadzie większość nowoczesnych banerów reklamowych wykonuje się dwiema technikami: przy pomocy druku solwentowego i przy użyciu druku lateksowego. Ten pierwszy jest znacznie tańszy, jednakże z uwagi na to, że wydziela on pewne szkodliwe dla zdrowia ludzi substancje, powinien on być stosowany do tworzenia banerów umieszczanych w plenerze. Natomiast banery sporządzane przy użyciu druku lateksowego mogą być z powodzeniem umieszczane wewnątrz pomieszczeń. Banery lokowane na budynkach, zewnętrznych tablicach reklamowych i w innych odsłoniętych miejscach powinny charakteryzować się dużą odpornością na niekorzystne warunki atmosferyczne, w tym dużą wytrzymałością mechaniczną, chroniącą je przed zniszczeniem przez porywiste wiatry.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.