Artykuł sponsorowany

Druk cyfrowy i offsetowy – jaki wybrać

Druk cyfrowy i offsetowy – jaki wybrać

Wśród rodzajów druku wyróżnia się druk cyfrowy oraz offsetowy. Różnią się one pewnymi funkcjami, dlatego każdy z nich stosuje się do innego rodzaju wydruków. Sprawdźcie, kiedy zdecydować się na druk offsetowy, a kiedy na cyfrowy.

Druk offsetowy

Przy pomocy druku offsetowego drukuje się głównie materiały reklamowe, w tym ulotki, wizytówki, katalogi, teczki ofertowe i kalendarze. Metodą tą drukuje się na papierze o gramaturze maksymalnie 350 g/m2 lub na tekturze o gramaturze wyższej, niż 350 g. Offsetem można także zadrukowywać tworzywa sztuczne.
-Druk offsetowy pod względem używanego sprzętu jest bardzo zaawansowany i z jego pomocą można drukować z najwyższą rozdzielczością jaką można uzyskać wśród wszystkich technologii. Z tego powodu często wykorzystuje się go w przemyśle oraz do drukowania wielkoformatowych plików w dobrej jakości – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący Studio Edytor.
Offset polega na przenoszeniu obrazu na podłoże z płaskiej formy. Jest to metoda kosztowna, ze względu na naświetlanie matrycy, toteż przeważnie stosuje się ją w przypadku drukowania wysokich nakładów (powyżej 100 sztuk). Kiedy przygotowuje się materiały do drukowania offsetowego nie można zapominać o zawarciu linii cięcia, spadów i marginesów warstw tekstowych. Do dodatkowych opcji, jakie można zastosować w przypadku offsetu należą tłoczenie, lakierowanie UV, foliowanie, sztancowanie na wykrojniku, oraz bigowanie.

Druk cyfrowy

Cyfrowy druk wykorzystywany jest głównie do drukowania na cienkich materiałach, zwykle na własny użytek (w niewielkim nakładzie). Technologia ta polega na przenoszeniu obrazu z wałka podłączonego do tonera na giętki nośnik, przeważnie papier. Bardziej zaawansowane urządzenia mogą również drukować na satynie, tekturze, cienkich tworzywach sztucznych i folii monomerycznej. Ten rodzaj druku stosowany jest zarówno w przypadku materiałów o niewielkich rozmiarach, jak i do drukowania na arkuszach w formacie większym, niż A4. Ponadto, druk cyfrowy wykorzystuje się do drukowania materiałów monochromatycznych o zmiennym elemencie. Istotą druku cyfrowego jest fakt, że przygotowanie obrazu do drukowania nie generuje w zasadzie żadnych kosztów. Nie pochłania też zbyt wiele czasu. Co więcej, można go dowolnie wznowić lub wstrzymać, a gotowe materiały łatwo poddać procesom uszlachetniania.

Który wybrać

Jak widać, druk offsetowy i cyfrowy znacznie się od siebie różnią. Przed podjęciem decyzji o wyborze metody, warto przeanalizować właściwości obu technologii pod kątem własnych potrzeb i oczekiwań.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.