Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika dla przedsiębiorstw. Którym firmom opłaca się inwestować w instalacje fotowoltaiczne?

Fotowoltaika dla przedsiębiorstw. Którym firmom opłaca się inwestować w instalacje fotowoltaiczne?

Panele fotowoltaiczne zyskują na uznaniu, i dotyczy to nie tylko prywatnych klientów, którzy poszukują energooszczędnych rozwiązań dla domu. Decydują się na nie coraz częściej przedsiębiorcy, którzy chcą podnieść wydajność swojej firmy. Czy taka inwestycja rzeczywiście się opłaca? Co w ten sposób można zyskać i jakie są do tego przesłanki? Wyjaśniamy!

Dlaczego warto rozważyć taką inwestycję?

Główną zaletą takiego przedsięwzięcia jest to, że przedsiębiorstwo uniezależnia się w ten sposób od sieci elektroenergetycznej, co niewątpliwie przekłada się na oszczędności na comiesięcznych rachunkach za prąd.

Zamontowana zgodnie ze sztuką instalacja fotowoltaiczna jest w stanie efektywnie działać nawet przez 3 dekady codziennej eksploatacji. Jeśli dodać do tego możliwość urzędowego/unijnego dofinansowania do paneli fotowoltaicznych, to aspekt ekonomiczny jest jeszcze bardziej znaczący.

Kolejnym plusem fotowoltaiki dla firm jest kontekst wizerunkowy. W ten sposób dana marka pokazuje, że ważne są dla niej kwestie związane z ekologią. Troska o środowisko to dziś jeden z ważniejszych wyznaczników rozwojowych i warto się tym chwalić, choćby na stronie internetowej.

Czy taka inwestycja jest trudna i skomplikowana? Okazuje się, że z roku na rok ten proces jest coraz łatwiejszy i bardziej dostępny dla szerokiego grona przedstawicieli biznesu. Jest tak choćby dlatego, że ceny samych paneli fotowoltaicznych maleją, i to bynajmniej nie kosztem jakości. Technologia dynamicznie się rozwija, a poza tym kilka lat temu zniesiono cło na produkty sprowadzane z Chin, co również korzystnie odbiło się na cenie końcowej wielu artykułów.

Przedsiębiorca to prosument – korzystne prawo

Instalacje fotowoltaiczne opłacają się firmom jeszcze z jednego, bardzo ważnego powodu. Otóż uchwalona przez Sejm nowelizacja ustawy o OZE rozszerzyła definicję prosumenta. Na mocy Ustawy z 19 lipca 2019 roku firma, która zainwestowała w panele fotowoltaiczne, może starać się o status prosumenta.

Co to oznacza w praktyce? Przedsiębiorstwa mają możliwość korzystania z korzystnego pakietu opustów – takiego, który aż do 2019 roku był przewidziany głównie dla gospodarstw domowych. Dzięki temu można „magazynować” nadwyżki wyprodukowanej energii w sieci, a w kolejnych etapach odbierać je w okresach niższej produkcji – tłumaczy ekspert z firmy Lewkor Solar.

Ponadto, poza możliwością powstrzymania ewentualnych strat spowodowanych niedoborem prądu, przedsiębiorca może nawet zarobić na odsprzedaży energii. Trzeba jednak mieć na uwadze, że do odzyskania jest 40 % wyprodukowanych nadwyżek.

Uwaga: takim pakietem objęte są małe i średnie firmy, dla których wytwarzanie energii w mikroinstalacji do mocy 50 kW nie jest przedmiotem przeważającej działalności gospodarczej.

Fotowoltaika a branża – kto zyskuje najbardziej?

Tak naprawdę, ze względów opisanych wyżej, instalacja fotowoltaiczna opłaca się praktycznie wszystkim przedsiębiorstwom, także tym małym i średnim. Niektórym branżom rekomendowane jest to jednak w sposób szczególny.

Najbardziej skorzystają na takim rozwiązaniu przedstawiciele branży:

  • spożywczej,
  • informatycznej,
  • produkcyjnej,
  • rolniczej.

Są to wysoce energochłonne sektory rynku, które najwięcej tracą na ciągłym poborze mocy od sieci elektroenergetycznej. Fotowoltaika to dla takich firm dobry sposób na uniezależnienie się.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.