Innowacje i nowości w świecie ubezpieczeń
Branża ubezpieczeń to ta gałąź biznesu, która rozwija się w szybkim tempie. Aby być na bieżąco ze wszystkimi regulacjami, trzeba śledzić branżowe portale oraz nowinki, dotyczące ubezpieczenia samochodu. Ta wiedza pozwoli na szukanie rozwiązań dotyczących m.in. obniżenia składek za ubezpieczenie. Nie musisz jednak robić tego samodzielnie.
Serwis ubezpieczeń ubsy.pl to platforma, przy pomocy której żadne ubezpieczenie samochodu nie będzie dla Ciebie tajemnicą. Znajdziesz tam informacje dotyczące rankingu najlepszych ubezpieczeń i firm ubezpieczeniowych w Polsce. Dowiesz się, jak obniżyć stawkę na ubezpieczenie OC, czy co zrobić w przypadku wystąpienia szkody.
Podobnie rzecz ma się w przypadku portalu mubi.pl, gdzie informacje dotyczące tego ile kosztuje ubezpieczenie OC, są przedstawione w sposób jasny i przejrzysty. Tak samo w przypadku ubezpieczenia samochodu AC czy assistance. Warto wspomnieć, że jest to serwis polecany przez Krzysztofa Hołowczyca, który jest twarzą marki i sam korzysta z tej platformy.
Innowacje w ubezpieczeniach samochodowych dla konsumentów
Mogłoby się wydawać, że branża ubezpieczeń to dział mało interesujący, charakteryzujący się raczej stabilnością i brakiem zmian, aniżeli wdrażaniem nowych rozwiązań i innowacjami. Jeśli jednak przyjrzymy się temu bardziej, to przekonamy się, że świat ubezpieczeń samochodowych staje się coraz ciekawszy i bardziej przyjazny konsumentom.
Na rynku obecnie dostępnych jest wiele aplikacji, które ułatwiają konsumentom szybkie sprawdzenie ofert ubezpieczeniowych, będących w kręgu ich zainteresowania. Są to aplikacje mobilne, kompatybilne najczęściej z systemami operacyjnymi iOS i Android, czyli dostępne dla zdecydowanej większości (około 83 % konsumentów).
Oprócz aplikacji mobilnych, firmy ubezpieczeniowe w swoich działaniach, wykorzystują także reklamy emitowane na najpopularniejszych stacjach telewizyjnych czy również reklamy radiowe. Idąc przez dowolne miasto nie trudno również nie zobaczyć billboardu reklamującego ubezpieczenia czy plakatu, zamieszczonego na tablicy ogłoszeniowej.
Roszczenia ubezpieczeniowe - OC/AC samochodu
Większość roszczeń zostaje załatwianych w ten sam sposób, już od pierwszego momentu zgłoszenia roszczenia ubezpieczycielowi.
Im roszczenie przechodzi w bardziej zaawansowane etapy sprawdzania przez ubezpieczyciela, przez różne procesy i punkty kontrolne, im dogłębniej jest sprawdzane i proces jego egzekwowania wydłuża się, tym niestety wynik jego kontroli może być mniej zadowalający dla konsumenta.
Przewlekłość procesów sprawdzających wiąże się jednak z wydatkami dla ubezpieczycieli, stad też poszukuje się rozwiązań, które mogłyby zapewnić szybką obsługę roszczeń, zapewniając przy tym dogłębne ich sprawdzenie i uzyskanie jednoznacznego wyniku.
Sprawa działa jednak również odwrotnie, tj. przyspieszenie obsługi roszczeń może zmniejszyć wydatki i generować lepsze doświadczenia dla wszystkich stron. Wyzwanie polega na tym, w jaki sposób firmy ubezpieczeniowe, administratorzy zewnętrzni i ubezpieczyciele indywidualni mogą to robić konsekwentnie?
Wyłudzenia odszkodowań
Czterech mężczyzn zostało aresztowanych w zeszłym tygodniu po tym, jak wielkopolska policja odkryła ich pomysł na “biznes”. Mężczyźni kupowali samochody, ubezpieczali je na wysokie sumy, a potem doprowadzali do zdarzeń drogowych, celem otrzymania odszkodowania. Kwota, jaką wyłudzili w ten sposób od ubezpieczycieli, sięga ponad 65 tys. złotych.
Grupa składała się z właścicieli i współpracowników kilku firm zajmujących się sprzedażą samochodów w rejonie województwa wielkopolskiego, którzy rzekomo zakupili pojazdy i zorganizowali kolizje, kradzieże i inne incydenty po to, aby otrzymać środki finansowe tytułem odszkodowania z OC/AC.
Innowacje i nowości wprowadzane do branży ubezpieczeń zapobiegają również tego typu sytuacjom. Innowacje oznaczają poprawę jakości usług oraz łatwość pozyskiwania korzyści zarówno dla ubezpieczyciela, jak i konsumenta. Zapobiegając nadużyciom i pozbawiając się konieczności kierowania działań w kierunku spraw związanych z oszustwami ubezpieczeniowymi lub próbami wyłudzeń środków z ubezpieczenia OC/AC, ubezpieczyciel może swoje działania ukierunkować na sprawy, które rzeczywiście mają podstawy do rozpatrzenia.
Innowacje w rozpatrywaniu roszczeń ubezpieczeniowych
Najważniejsza część pracy związanej z roszczeniami ubezpieczeń ma miejsce na początku, kiedy gromadzone są wstępne dane, pozwalające na uzyskanie zarysu końcowego wyniku sprawdzania. Proces przyjmowania roszczeń jest zatem krytycznym momentem dla innowacji i poprawy procesów.
Bez względu na rodzaj roszczeń i sposób ich przyjmowania - czy to przez Internet, telefon, e-mail czy faks - na samym początku ważna jest jakość i integralność danych. Nieodpowiednie lub niedokładne dane są problematyczne w roszczeniach. Wymaga to bowiem dodatkowego czasu i wysiłku, potrzebnego na zebranie dokładnych informacji, generując nieefektywności i opóźnienia, podczas gdy ich szybkie i niedokładne sprawdzenie może prowadzić do niezgodnych ze stanem faktycznym decyzji i kosztownych błędów finansowych, takich jak niedostateczna ochrona ubezpieczeniowa. Posiadanie wysokiej jakości danych w całym procesie umożliwia lepsze wyniki.
Weźmy na przykład powszechny rodzaj roszczenia o odszkodowanie tytułem zdarzenia na drodze. Taka sytuacja miała miejsce na początku tygodnia w jednej z łódzkich miejscowości. Jeden z uczestników kolizji nie zachował wymaganej ostrożności na drodze, wobec czego doprowadził do sytuacji, w której potrącony został pieszy. Wypadek został zgłoszony do firmy ubezpieczeniowej, przy czym pieszy domaga się odszkodowania za poniesioną szkodę. Osoba poszkodowana znajduje się w szpitalu ze złamaną nogą i kilkoma mniej poważnymi obrażeniami ciała. Nie będzie mógł pracować przez najbliższe kilka tygodni. W takiej sytuacji szybkość realizacji roszczenia ma duże znaczenie, ponieważ jeśli potrącony na drodze pieszy nie będzie mógł pracować przez najbliższy czas, będzie potrzebował środków finansowych na pokrycie codziennych wydatków, na leki, rehabilitację, etc. Jak widzimy, czas w egzekucji roszczeń, odgrywa kluczową rolę. Dobrze więc, że proces ten jest ciągle usprawniany w taki sposób, aby na bieżąco dokonywać rozwiązywania roszczeń.
Innowacyjność w ubezpieczeniach OC/AC jest ważnym aspektem dla TU
Innowacyjność w procesie przyjmowania roszczeń tworzy wysoką wartość dla ubezpieczycieli, administratorów roszczeń, a także dla samodzielnych firm ubezpieczeniowych w zakresie wszelkiego rodzaju roszczeń majątkowych i osobowych. Przyspieszenie obsługi roszczeń i zapewnienie lepszej jakości przekazywanych informacji prowadzi do lepszych wyników, zmniejszenia kosztów i bardziej satysfakcjonujących doświadczeń.
Płatnicy roszczeń i administratorzy mogą również uzyskać długoterminowe korzyści z dokładnych danych dotyczących roszczeń, takich jak informacje na temat korzyści i strat, które wspierają inwestycje w analitykę. Ryzyko związane z utrzymaniem status quo przy przyjmowaniu roszczeń obejmuje: więcej czasu do rozliczenia, dodatkowe koszty i niezadowolenie wnioskodawcy. Czy branża ubezpieczeń może dopuścić do takich sytuacji?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana