Jak atrakcyjnie wyeksponować towary w sklepach?
Istnieje wiele narzędzi służących do uatrakcyjnienia wizerunku towarów oferowanych przez sklep. Warto z nich skorzystać, aby sprzedaż stała się skuteczniejsza. Specjalne ekspozytory, opakowania, owijaki spełniają nie tylko walory estetyczne, ale także użytkowe. Korzyści płynące z ich zastosowanie są więc wielopłaszczyznowe. Gwarantują estetyczny wygląd, poprawiają wytrzymałość produktu, ułatwiają klientowi odnalezienie poszukiwanego towaru. W jaki sposób wzbudzić zainteresowanie klienta eksponowanym towarem?
Ekspozytory – rodzaje i funkcje
Najczęściej spotykanym rodzajem są ekspozytory kartonowe. Umożliwiają one zarówno reklamę towarów, jak też eksponowanie oferowanych promocji. Dzięki umieszczeniu grafiki na ściankach ekspozytora, uwaga klienta jest mocniej przyciągana i skupia się na ukazanej treści. Ekspozytory kartonowe mogą mieć różne kształty, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ekspozycję. Doskonale sprawdzają się w obiektach handlowych. Nieco inne przeznaczenie mają ekspozytory POS na półkę.
Jak tłumaczy ekspert z firmy Lakman, produkującej materiały POS: Głównym zadaniem ekspozytorów POS na półkę jest możliwie najlepsza prezentacja produktów. Rolą ekspozytora jest nie tylko ekspozycja, ale też informacja. Obok prezentacji walorów wizualnych produktu, ważne są również niezbędne informacje, które można przekazać za pośrednictwem nośnika. Właściwie wykorzystane przez ekspozytor POS miejsce na półce skutecznie zachęca do zakupu reklamowanych produktów.
Zastosowanie opakowań tekturowych i kartonowych
W ekspozycji towarów pomagają także opakowania kartonowe i tekturowe. Dzięki nim możliwe staje się umieszczenie informacji o produkcje bezpośrednio na nim. Różne wzory, rozmiary i materiały wykonania pozwalają dopasować opakowanie do indywidualnych potrzeb klienta. Opakowanie poprawia wizerunek towaru i zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia.
Sposobem uszlachetnienia opakowań tekturowych jest kaszerowanie. Polega ono na oklejeniu tektury materiałem zadrukowanym. Tak przygotowane opakowania są zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Oprócz tego, opakowania kaszerowane mają elegancki, schludny wygląd, który z pewnością zainteresuje klienta.
Kiedy warto zastosować owijki reklamowe?
Bardzo często możemy spotkać się z owijkami reklamowymi paletowymi. Do czego służą? Ich głównym zadaniem jest estetyczna prezentacja produktów sprzedawanych bezpośrednio z palet. Jakość tektury, z której są zbudowane, gwarantuje wytrzymałość i trwałość produktu. Różnorodne projekty graficzne umieszczone na owijkach mają wzbudzić zainteresowanie klienta. Owijki paletowe reklamowe sprawdzają się szczególnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana