Jak dobrać lakier do samochodu?
Dla wielu z nas wygląd samochodu ma ogromne znaczenie. Nierzadko stanowi ono naszą wizytówkę. Lakier na aucie z czasem jednak ulega zniszczeniom i nie prezentuje się już tak dobrze, jak na początku. Zdarzają się również stłuczki i otarcia, wówczas konieczne jest malowanie karoserii. Taki zabieg może budzić obawy, że malowane na nowo miejsca będą się odróżniały od reszty blachy. Na szczęście jest na to rozwiązanie.
System komputerowego doboru koloru
Rozwój cywilizacji przyniósł nam wiele nowych rozwiązań technologicznych, także w dziedzinie motoryzacji. Dzięki temu w nowoczesnych warsztatach samochodowych możemy skorzystać z zaawansowanych usług blacharsko-lakierniczych. Dziś malowanie karoserii nie musi bowiem spędzać nam snu z powiek. Niezależnie od rozległości czy rodzaju uszkodzenia lakieru, efekt jego naprawy zadowoli nawet najbardziej wymagających właścicieli czterech kółek. A wszystko to dzięki systemowi komputerowego doboru koloru.
Metoda ta umożliwia takie dobranie lakieru do samochodu, że po malowaniu trudno odróżnić naprawiane fragmenty karoserii od tych nienaruszonych. Stary lakier z czasem ulega procesowi utleniania, co w praktyce przekłada się na zmianę jego odcienia. A zatem pomalowanie blachy tym samym lakierem, jaki był użyty fabrycznie, nie rozwiązuje problemu i różnice w odcieniach wciąż będą widoczne. Szczęśliwie komputerowy system doboru koloru doskonale sobie z tym radzi. Przy jego pomocy fachowcy są w stanie odwzorować niemal każdą barwę lakieru samochodowego.
Gdzie można skorzystać z takiej usługi?
Systemowy dobór koloru lakieru do samochodu oraz profesjonalne lakierowanie oferują nowoczesne warsztaty. Korzystając z ich usług, możemy mieć pewność, że nasza karoseria zostanie odpowiednio pomalowana. I nie mamy tutaj na myśli jedynie doboru właściwego odcienia lakieru. Sam lakier stanowi bowiem jedynie połowę sukcesu. Równie ważne są metody jego nakładania.
Profesjonalne warsztaty wykorzystują najnowsze technologie w tradycyjnych naprawach. Co to oznacza w praktyce?
Jak wyjaśnia nasz rozmówca z warsztatu, należącego do sieci naprawczej S-Plus: Jedną z takich technologii jest innowacyjna naprawa SMART, inaczej nazywana „lakierowaniem SPOT”. Metoda ta doskonale sprawdza się w przypadku niedużych otarć, powstałych w typowych miejscach nadwozia na powierzchniach, które mieszczą się pod kartką formatu A4. Maksymalne ograniczenie obszaru do pracy pociąga za sobą zarówno oszczędność czasu, jak i kosztów. Naprawa zazwyczaj trwa 90 minut, a jej cena bywa niższa od kosztów napraw metodami tradycyjnymi nawet o 60%. A zatem jeśli potrzebujesz naprawić zarysowania na zderzakach, otarcia na błotnikach i drzwiach, zadrapania obudów lusterek czy głębokie rysy na lakierowanych elementach karoserii metoda SPOT będzie najlepszym rozwiązaniem.
A co w sytuacji, kiedy obszar uszkodzeń karoserii jest znacznie większy?
Jeśli element z uszkodzoną warstwą lakieru nie może być naprawiony metodą lakierowania miejscowego SPOT, wówczas stosujemy tradycyjne lakierowanie całoelementowe. Wcześniej jednak dokładnie analizujemy zakres uszkodzenia – tłumaczy nasz rozmówca.
Jak widać, obecnie uszkodzenia lakieru na karoserii możemy naprawić szybko, łatwo i w atrakcyjnie cenie. Wystarczy, że wybierzemy odpowiedni warsztat i właściwe metody.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana