Artykuł sponsorowany

Jak działa drukarka do kodów kreskowych?

Jak działa drukarka do kodów kreskowych?

Polska w 1990 roku przystąpiła do Międzynarodowego Stowarzyszenia Kodowania Towarów, co spowodowało, że towary dostępne w naszych sklepach posiadają kod kreskowy, zwany też paskowym. Kod w postaci jasnych i ciemnych kombinacji kresek i pasków zawiera informacje o produkcie. Aby umieścić zakodowaną informację na towarze, potrzebujemy odpowiedniego sprzętu, a mianowicie drukarki kodów kreskowych.

Jakie informacje zawiera kod kreskowy?

W Polsce najczęściej wykorzystywane są Europejskie Kody Towarowe (EAN). Mogą one występować w wersji ośmiocyfrowej EAN – 8 lub trzynastocyfrowej EAN – 13. Pierwsze trzy cyfry informują, w jakim kraju powstał kodowany produkt. Następne cztery to numer wytwórcy albo dystrybutora, ale nie znajdziemy ich na kodzie ośmiocyfrowym. Kolejne pięć cyfr opisuje asortyment. Ostatnia cyfra, tzw. kontrolna pozwala sprzedawcom na poprawne odczytanie symbolu przy użyciu skanera połączonego z elektroniczną kasą. Kod kreskowy pomaga zidentyfikować skanowany towar.

Drukarki kodów kreskowych.

Wyróżniamy dwa tryby działania drukarek kodów kreskowych:

  1. Tryb termiczny.

  2. Tryb termotransferowy.

Do druku termicznego potrzebujemy etykiet termicznych, natomiast do druku termotransferowego etykiet zwykłych oraz kalki termotransferowej. Etykiety termiczne wykonuje się ze specjalnego papieru, który jest wrażliwy na temperaturę, natomiast do etykiet termotransferowych wykorzystuje się zwykły papier naklejkowy. Drukując w trybie termicznym otrzymujemy tylko kolor czarny. Druk termotransferowy z wykorzystaniem kolorowych kalek pozwala na inne kolory.

Drukarek kodów kreskowych można używać do drukowania etykiet z kodem kreskowym, ale nie tylko. Mają one też zastosowanie w drukowaniu etykiet paletowych i logistycznych GS1, przy oznaczaniu środków trwałych. Za ich pomocą możliwe jest też drukowanie wszywek tekstylnych i przewieszek kartonowych lub z tworzyw sztucznych, pętelek i strzałek ogrodniczych – radzi specjalista z firmy D&D SERWIS.

Biorąc od uwagę zakup drukarki kodów kreskowych, należy zwrócić uwagę na poszczególne parametry:

  • możliwa liczba wydrukowanych etykiet dziennie lub w trakcie miesiąca;

  • rodzaj interfejsu:  WI-FI, LPT, USB, LAN, RS232;

  • rozmiar etykiet;

  • tryb działania – termiczny czy termotransferowy;

  • dodatkowe oprzyrządowanie, np. nawijak, podajnik, obcinarka, oklejarka;

  • miejsce pracy drukarki – biuro, magazyn czy hala produkcyjna.

Drukarka kodów kreskowych to przydatne urządzenie łatwe w instalacji oraz obsłudze. Pomimo niedużego rozmiaru ma ona duże możliwości przy niskich kosztach użytkowania. Przed zakupem warto porównać propozycje kilku producentów i przemyśleć czy potrzebujemy druku w kolorze, czy też nie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.