Jak nakręcić skuteczny spot reklamowy?
Za sprawą Internetu spoty reklamowe otrzymały drugie życie, można z ich pomocą trafić do szerokiego grona odbiorców, również tych młodszych, który rzadko oglądają telewizję. Pojawia się jednak pytanie, jak nakręcić dobry film reklamowy – czyli taki, który będzie zapadał w pamięć i skutecznie promował produkt, markę bądź firmę? Oto nasze wskazówki.
Krótka, ale przemyślana forma
Jeśli planujesz realizację spotu reklamowego, pamiętaj, że masz do dyspozycji niewiele czasu: może to być nawet tylko 30 sekund, by przyciągnąć i zatrzymać zainteresowanie widza. Już przed przystąpieniem do pisania scenariusza, musisz wiedzieć, do kogo będzie on skierowany. Podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, dobrze określając grupę docelową pod względem płci, wieku czy zainteresowań, łatwiej trafisz do niej ze swoim przekazem. Dobry spot reklamowy powinien być ciekawy i oryginalny. Warto też pamiętać o tym, że najlepsze filmy to zawsze te oparte na interesującej historii, w przypadku reklam zasada ta również obowiązuje. Po drugie, wskazane jest, by odwołać się do emocji widza. Dzięki temu spot nie zniknie z jego pamięci już po chwili od obejrzenia. Historie zaprezentowane w spotach wcale nie muszą być skomplikowane, zresztą brak tu czasu na budowę wielowątkowych fabuł. Ważne, by były wiarygodne, zapadające w pamięć i skłaniające do myślenia. Dobra pointa czy chwytliwe hasło (albo muzyka) będą zawsze dobrym dodatkiem do spotu.
Sprawdzone tricki dla producentów spotów
Nasz ekspert z domu produkcyjnego Imperia Film wymienia jeszcze kilka cennych wskazówek dla osób planujących produkcję spotu reklamowego. Otóż ciekawym pomysłem może być film prezentujący studium przypadku albo dokładne działanie produktu – zwłaszcza gdy masz do dyspozycji więcej czasu niż wspomniane pół minuty. Dobrze też, by spot jasno prezentował odbiorcy korzyści płynące z zakupu danej rzeczy czy usługi. I nie zawsze musi to być korzyść praktyczna w postaci tańszych połączeń telefonicznych czy czystszego prania. Dziś wiele firm dąży do tego, by skojarzyć swoje produkty z określonymi wartościami, aspiracjami czy stylem życia. Dlatego możesz też w swoim filmie reklamowym odwołać się do tego, kim może zostać odbiorca dzięki wybraniu danej marki czy artykułu. Taki spot będzie na pewno mniej konkretny, ale dzięki odwołaniu do emocji i marzeń może na długo pozostać w pamięci widza. Warto też pamiętać o tym, że filmy realizowane do emisji w Internecie mogą zakładać interakcję z widzem np. „kliknij tutaj, aby…”, w przypadku reklam telewizyjnych nie było to możliwe. "
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana