Artykuł sponsorowany

Jak pakować produkty, prowadząc sprzedaż wysyłkową?

Jak pakować produkty, prowadząc sprzedaż wysyłkową?

Zakładasz sklep internetowy. Musisz zorganizować proces realizacji zamówień. Kompletowanie produktów, ich pakowanie w kartony do wysyłki, drukowanie etykiet zgodnych z wybraną formą dostawy i wreszcie przygotowanie całości dla kuriera oraz wydanie zamówienia. Sednem procesu jest moment, kiedy to w ręce klienta trafia paczka, warto dodać: w nienaruszonym stanie. Dlatego też w sprzedaży wysyłkowej należy szczególnie zadbać o odpowiednie zapakowanie produktów.

Sprzedaż wysyłkowa. Odpowiedni karton to połowa sukcesu

Skompletowałeś zamówienie, więc sięgasz po pudełko, które pomieści produkty. Masz wiele możliwości: karton do zaklejania (tzw. klapowy), karton automatyczny z tasiemką czy też karton ze strefą zgniotu. Pierwszy rodzaj pudełka jest bardzo popularny na rynku – kartonów do zaklejania używają, by podać tylko kilka przykładów, firmy oferujące pomoc przy przeprowadzkach, magazyny przedsiębiorstw produkcyjnych, sklepy stacjonarne i internetowe.

W jaki sposób złożysz opakowanie klapowe? Zagnij ścianki pudełka wzdłuż linii zaznaczonej przez producenta – najpierw klapy krótsze, a następnie dłuższe. Teraz sklej boki taśmą klejącą i zapakuj karton do wysyłki. Gotowe!

Jeśli nie chcesz używać taśmy, wybierz karton automatyczny z tasiemką, mówiąc inaczej, paskiem klejowym. Duże udogodnienie stanowi automatyczne dno, wystarczy, że chwycisz pudełko z obu stron, a ono się złoży. Pakujesz przedmioty szklane, ceramiczne bądź wykonane ręcznie? Tutaj sprawdzi się karton ze strefą zgniotu – powierzchnią, która dodatkowo chroni produkty przed siłą nacisku, a więc i potencjalnymi wgnieceniami. W przypadku gdy musisz dostarczyć klientowi towar o niestandardowych rozmiarach, na przykład meble, szeroko pojętą aparaturę przemysłową bądź baner reklamowy, z pomocą przychodzą kartony paletowe i ponadgabarytowe – mówi ekspert z firmy Opak Kreft mającej siedzibę w Czeczewie, specjalizującej się w produkcji opakowań tekturowych i papierowych.

Papier, skropak i folia, czyli wewnętrzne zabezpieczenia

Karton odpowiednio dobrany do wielkości zamówienia to podstawa w sprzedaży wysyłkowej, niemniej jednak trzeba pamiętać o wewnętrznych zabezpieczeniach. Mowa o wszelkiego rodzaju wypełniaczach: przekładki tekturowe i piankowe, skropak, papier, wełna drzewna, folia bąbelkowa czy poduszki powietrzne. Dzięki tym elementom produkty nie przemieszczają się wewnątrz opakowania i są dobrze chronione w czasie transportu.

Dodajmy: jeśli masz wątpliwości co do wyboru kartonów, sięgnij po poradę. Producenci opakowań e-commerce zaproponują rozwiązania optymalne dla Twojej działalności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.