Artykuł sponsorowany

Jak pominąć pośrednika?

Jak pominąć pośrednika?

Powodzenie w sprzedaży nieruchomości wymaga dotarcia do odbiorców, dobrej reklamy i wynegocjowania ceny, która zadowoli obie strony. Najłatwiejszym sposobem jest skorzystanie z usług pośrednika nieruchomości. Wiąże się to jednak z określoną kwotą odliczoną od sprzedaży, dlatego niektóre osoby decydują się na sprzedaż bez udziału osób pośrednich. Wymaga to jednak odpowiedniej wiedzy i umiejętności.

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Pośrednik w obrocie nieruchomościami często ma warunek wyłączności, co oznacza, że klient nie może podejmować samowolnych działań dotyczących sprzedaży jego nieruchomości. Zniechęca to osoby, które chcą na własną rękę poszukiwać klientów. Wymaga to jednak odpowiedniej wiedzy. Przede wszystkim niezbędne są nośniki reklamy, które dotrą do właściwej grupy odbiorczej. W przypadku pośrednika sprawa jest prosta, bowiem może posiadać on swoją bazę ogłoszeń nieruchomości, a do tego zna inne popularne miejsca, w których ogłoszenia znajdują zainteresowanie. Jeśli chcemy wystawić nieruchomość na sprzedaż, musimy wiedzieć, na jakich stronach internetowych, w jakich czasopismach albo innych formach przekazu docierają one do klientów w danym regionie. Trzeba także liczyć się z tym, że za reklamę pobierana będzie opłata.

Właściwa wycena nieruchomości

Kolejną kwestią jest stworzenie dobrego ogłoszenia. Samo zrobienie zdjęć nie jest trudne, natomiast wygórowana cena może przez długi czas odstraszać potencjalnych klientów. Dzieje się tak szczególnie w przypadku osób, które nie posiadają odpowiedniej wiedzy dotyczącej rynku. Podczas wyceny trzeba uwzględnić rodzaj nieruchomości, metraż, stan, funkcjonalność, lokalizację, wysokość czynszu jak i obecnie panujące trendy. Jeśli już pojawią się klienci, musimy umawiać się z nimi na spotkania. Joanna Jażdżewska prowadząca zespół pośredników w Gdyni mówi:

Jest to o tyle trudny proces, że prawdopodobnie każdy z nich będzie chciał coś wytargować. Niełatwo jest także ocenić, czy klient będzie realnie wypłacalny. Brak doświadczenia w negocjacjach może być fatalne w skutkach.

Załatwienie wszystkich formalności

Przygotowanie odpowiednich dokumentów zależne jest od rodzaju nieruchomości i jej stanu prawnego. Ze względu na to, że na załatwienie formalności może być potrzebna określona ilość czasu, podpisuje się umowę przedwstępną, która potwierdza, że w danym terminie dojdzie do sprzedaży. Osoby, którym brak wiedzy z zakresu tego rodzaju umów, mogą potrzebować pomocy prawnika. Finalizacja sprzedaży następuje u notariusza. W cenie pośrednika nieruchomości znajduje się bezproblemowe doprowadzenie transakcji do skutku. Wiąże się to również z załatwianiem wszelkich formalności, takich jak np. przygotowanie protokołu zdawczo-odbiorczego, które musi przejąć sprzedawca. Powinien on także zerwać wszystkie dotychczasowe umowy np. za prąd, gaz, wodę, internet czy telewizję.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.