Artykuł sponsorowany

Jak powinny wyglądać szkolenia językowe dla firm?

Jak powinny wyglądać szkolenia językowe dla firm?

Polski biznes coraz szerzej otwiera się na rynki międzynarodowe. Przekłada się to na poszczególne przedsiębiorstwa, które nawiązują kontakty handlowe z partnerami z innych krajów. Rozrost działalności zagranicznej wiąże się z większymi oczekiwaniami wobec pracowników, którzy powinni opanować choć podstawy języka obcego. Doskonałym pomysłem na podwyższenie kwalifikacji lingwistycznych kadry pracowniczej jest organizacja wspólnego nauczania. Jakie cechy powinno mieć szkolenie językowe dla firm?

Kursy językowe ogólne i specjalistyczne

Firmowe szkolenie językowe może przebiegać dwojako. Sprawdzoną metodą jest organizacja zajęć tradycyjnych w siedzibie szkoły językowej lub firmy. W trakcie nauki kursanci zapoznają się ze wszystkimi zagadnieniami dotyczącymi danego języka obcego – tak pod względem teoretycznym, jak i praktycznym. Drugą możliwością jest organizacja szkolenia specjalistycznego. Lektor prowadzący takie szkolenie nie tylko zna język, ale też posiada doświadczenie w dziedzinie, której dotyczy kurs. Może mieć to znaczenie w przypadku niektórych branż, posługujących się specyficznym słownictwem (tzw. business english).

Lektor czy native speaker?

Nie każdy kurs językowy musi odbywać się z udziałem lektora. Coraz popularniejszą alternatywę stanowią zajęcia z native speakerem czyli osobą posługującą się danym językiem jako ojczystym. Kurs prowadzony przez obcokrajowca opiera się na komunikacji w języku obcym. Większy nacisk kładziony jest na praktykę, niż na teorię. To ciekawe rozwiązanie dla osób, które mają opory przed mówieniem. Dla grup początkujących zazwyczaj korzystniejsze są szkolenia lektorskie. Koncentrują się one na poznaniu teoretycznych podstaw języka, słówek i wszelkich zagadnień gramatycznych. Co ciekawe, w przypadku firm coraz częściej praktykuje się kursy dualne, polegające na wspólnej pracy native speakera oraz lektora.

Stacjonarnie czy internetowo?

Szkoleniom stacjonarnym często towarzyszy tzw. e-learning, czyli szkolenie za pośrednictwem internetu. Metody nauczania sieciowego mogą okazać się przydatne w sytuacji, gdy grupa pracownicza jest rozproszona – na przykład działa w różnych miastach Polski, w związku z czym zebranie jej w jednym miejscu może stanowić trudność. E-learning bazuje głównie na multimediach, czyli materiałach możliwych do odtworzenia za pośrednictwem komputera. Niekiedy łączy się go z cyklicznymi zajęciami stacjonarnymi (tzw. blended learning). Ograniczanie się do zajęć internetowych nie zawsze przynosi satysfakcjonujące rezultaty, zwłaszcza gdy zależy nam na praktycznym rozwijaniu umiejętności i rozmowie z innymi ludźmi. A przecież głównie to stanowi podstawę języka.

Wybór dobrej szkoły gwarantem sukcesu

Nawet najbardziej innowacyjna metoda nauczania nie sprawdzi się w praktyce, jeśli będzie nienależycie zastosowana. Każda firma poświęcająca środki na szkolenie pracowników powinna zdawać sobie z tego sprawę. Szkołę językową należy dobierać ostrożnie, kierując się jej renomą i dotychczasowymi wynikami. Dobry przykład placówki prowadzącej nauczanie dla firm stanowi Szkoła Językowa Kredkowski Express, działająca w Bogatyni, Bolesławcu, Jeleniej Górze, Zgorzelcu, Lubaniu, Nowogrodźcu, Kamiennej Górze i Lwówku Śląskim. Specjalne firmowe szkolenia językowe Kredkowski Express skupiają się na użyciu języka w obszarze biznesowym, stanowiąc bardzo ciekawą propozycję dla wielu grup pracowniczych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.