Artykuł sponsorowany

Jak przygotować projekt do wydruku?

Jak przygotować projekt do wydruku?

Drukarka to wynalazek, który zupełnie odmienił świat. Aktualnie ciężko wyobrazić sobie bez niej życie. Sprzęt ten zastosowanie znajduje tak naprawdę w każdej branży. Użyteczność druku sprawiła, że techniki drukarskie znacznie się rozwinęły, a najwyższej jakości wydruk najbardziej skomplikowanych, profesjonalnych projektów to norma. Sprawdź, co możesz wydrukować w drukarni i jak przygotować swój plik do druku.

Kiedy udać się do drukarni?

Ludzie wybierają się do drukarni w wielu różnych celach. Usługi poligraficzne obejmują nie tylko drukowanie, ale także kserowanie i skanowanie. Do druku najczęściej oddaje się dokumenty czy różnego rodzaju prace. Możliwości drukarni są jednak znacznie bardziej szerokie. Druk cyfrowy umożliwia szczegółowe odwzorowanie Twojego projektu z idealnie odzwierciedlonymi barwami w wielu egzemplarzach.

Pracujesz w branży reklamowej i szukasz prostego i skutecznego sposobu na stworzenie treści marketingowych takich, jak:

  • ulotki,

  • wizytówki,

  • katalogi,

  • banery reklamowe,

  • plakaty.

Royal Print to drukarnia cyfrowa oferująca kompleksowe usługi poligraficzne zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych.

Zasady przygotowania pliku do druku

Zależy Ci na wysokiej jakości wydruku Twojej pracy? Komputerowa koncepcja projektu graficznego to jedno. Równie istotnym elementem jest jednak dostosowanie poszczególnych elementów do wydruku. Tylko w takim przypadku Twoja praca da pożądany efekt. Jak przygotować projekt do wydruku?

Przede wszystkim zadbaj o rozmiar. W tym przypadku weź pod uwagę spady i marginesy bezpieczeństwa. Dzięki nim Twój projekt zostanie idealnie dopasowany do zakładanych wymiarów bez ucięcia żadnego elementu. Najpopularniejsze formaty to A0, A1, A2, A3, A4, A5, A6 oraz DL.

Kluczowa jest również sama rozdzielczość pliku liczona w ppi (pixels per inch). Zbyt niska wartość może spowodować, że grafika na wizytówce czy innym projekcie będzie rozmazana, słabo widoczna. Wysoka rozdzielczość zagwarantuje, że obraz zachowa swoją ostrość z uwzględnieniem najmniejszych szczegółów.

Przed udaniem się do drukarni sprawdź również jej wymagania co do przesyłanego pliku oraz jego formatu. W ten sposób zaoszczędzisz swój czas i wysiłek, a realizacja zamówienia będzie znacznie sprawniejsza.

W przypadku poszczególnych projektów musisz uwzględnić ich formę, materiał oraz ilość sztuk. Przykładowo, jeśli zajmujesz się realizacją projektów ulotek, weź pod uwagę, z jakiego papieru mają zostać one wyprodukowane i jaka ma być ich budowa. Tutaj możesz zdecydować się między innymi na ulotkę dwustronną lub składaną.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.