Artykuł sponsorowany

Jak przygotować projekt ulotki do wydruku?

Jak przygotować projekt ulotki do wydruku?

Ulotki to materiały marketingowe, z których chętnie korzystają firmy i osoby prywatne. Pełnią funkcję reklamową, informacyjną oraz perswazyjną i są stosunkowo tanie. Jednak, aby trafiły do rąk odbiorców, najpierw muszą zostać wydrukowane. To wymaga dopracowania projektu ulotki od strony technicznej. Na co należy zwrócić uwagę przed wysłaniem ulotek do druku?

Rodzaj i rozmiar ulotek

Rozpoczynając projektowanie ulotki, należy się zastanowić, jaki rozmiar i układ treści będzie najbardziej odpowiedni. Czy ma być to niewielka jednostronicowa informacja, czy może elegancki rozkładany folder? Drukarnia Mediatim z Gorzowa Wielkopolskiego oferuje najwyższej jakości wydruki zarówno prostych, ciętych ulotek, jak i składanych na różne sposoby. Jeśli chodzi o wymiary, wszystko zależy od przeznaczenia. Na zaproszenia i vouchery najlepiej sprawdzi się rozmiar DL. Do dyspozycji mamy także formaty A4, A5, A6 oraz niestandardowe, wyceniane indywidualnie.

Marginesy wewnętrzne

Nawet najlepiej zaplanowana ulotka, będzie do niczego, jeśli po wydruku, okaże się, że jej tekst lub grafika zostały w połowie ucięte. Można tego uniknąć, dzięki zachowaniu odpowiednich marginesów wewnętrznych w projekcie. Zazwyczaj mówi się, że odstęp od wszelkich ważnych elementów ulotki nie może być mniejszy niż 3 mm na każdy bok, niezależnie od formatu.

Odpowiednie spady drukarskie

Choć spady drukarskie są najważniejszym elementem dobrego projektu ulotek przeznaczonych do druku, bardzo często się o nich zapomina. Do czego służą? Spady to nic innego, jak miejsca arkusza, które zostaną odcięte podczas prac wykończeniowych wydrukowanych materiałów. Chronią nasze zlecenie przed nieprawidłowym przycięciem i dają pewność, że nie będą na nim widoczne żadne białe paski. Każda drukarnia cyfrowa wymaga innej wielkości spadów, dlatego zawsze warto to skonsultować przed wysłaniem projektu.

Gramatura i rodzaj papieru

Kolejnym ważnym aspektem jest wybór grubości arkusza, na którym zostaną wydrukowane ulotki. Im jest wyższa, tym trwalsze będą otrzymane materiały. Najpopularniejsza gramatura wynosi 130 g/m2, ale spotykamy także nieco sztywniejsze ulotki, wykonane na arkuszach o grubości 200 g/m2. Wybierając rodzaj papieru, najlepiej zdecydować się na kredowy, uszlachetniany folią soft-touch.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.