Artykuł sponsorowany

Jak przygotować się do wizyty w salonie optycznym?

Jak przygotować się do wizyty w salonie optycznym?

Wizyta w salonie optycznym to coś, czego doświadczy praktycznie każdy człowiek. Wiele osób boryka się bowiem z mniejszymi, bądź większymi, wadami wzroku. Prędzej czy później okazuje się, że potrzebne są okulary lub soczewki. Pomijając kwestię zakupu u optyka, warto również zgłaszać się tam na kontrole. Jak jednak przygotować się do takiej wizyty i czego się spodziewać?

Standardowa wizyta u optyka – jak przebiega?

Standardowa wizyta u optyka składa się z kilku etapów i najczęściej rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu. Przygotuj odpowiedzi na przykładowe poniższe pytania.

  1. Czy nosi Pan/Pani soczewki kontaktowe lub ma przypisane szkła korekcyjne?
  2. Czy skarży się Pan/Pani na jakieś dolegliwości ze strony narządu wzroku (niewyraźne widzenie, bóle głowy wywołane nadmiernym skupianiem się na tekście itd.)?
  3. Jak często zgłasza się Pan/Pani na wizytę kontrolną?

Oczywiście te zagadnienia są jedynie pewnym przykładem. W rzeczywistości każda rozmowa przebiega indywidualnie i zależy od tego, jaki rodzaj okularów korekcyjnych chcesz wybrać lub czy rozglądasz się za innymi soczewkami.

Kolejnym etapem jest badanie wzroku. Zwykle trwa ono maksymalnie pół godziny. W tym celu optyk wykorzystuje specjalistyczne urządzenia, które pozwalają dokładnie przyjrzeć się danemu problemowi. To m.in. refraktometr (tzw. komputerowe badanie wzroku) albo lampa szczelinowa.   

O co zadbać przed wizytą w salonie optycznym?

Na wizytę wybierz sobie taki dzień, kiedy jesteś wypoczęty/a i nie masz żadnych innych zobowiązań prywatnych i zawodowych. Chodzi o to, by wynik badania był jak najbardziej wiarygodny.

Zabierz ze sobą:

  • obecnie noszone okulary (ewentualnie też okulary przeciwsłoneczne),
  • paczkę soczewek kontaktowych (jeśli nosisz),
  • ostatni wynik badania okulistycznego,
  • karteczkę z zapisanymi produktami, których używasz do pielęgnacji oczu (np. nazwa płynu do soczewek albo kropli).

W przypadku, gdy wizyta odbywa się pod kątem zmiany szkieł kontaktowych na inny rodzaj, przyjdź już z założonymi soczewkami.  

Na co się przygotować?

Nie musisz obawiać się bolesnego badania. Nie zakładaj też od razu, że profesjonalista „na siłę” doszukuje się problemu, bo chce sprzedać Ci szkła korekcyjne.

Pamiętaj o tym, że optyk, na przykład z salonu optycznego Joanny Trzcinowicz we Wrocławiu, to specjalista, który chce Ci pomóc. To ktoś, komu warto zaufać w kwestii swojego zdrowia i komfortu.

Miej też na uwadze, że dbanie o narząd wzroku to bardzo odpowiedzialna postawa, którą dobrze jest w sobie pielęgnować.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.