Artykuł sponsorowany

Jak rozpoznać wysokiej jakości oliwę z oliwek?

Jak rozpoznać wysokiej jakości oliwę z oliwek?

Poziom kwasowości, data produkcji, sposób przechowywania oraz sposób filtrowania – te czynniki mają ogromny wpływ na jakość oliwy z oliwek. Każdy z nich w pewnym stopniu zmienia wygląd czy smak oliwy, dlatego można przy odrobinie wysiłku rozpoznać, która oliwa z oliwek jest godna uwagi. To ważne, by nie dać się nabrać na górnolotne chwyty marketingowe i wiedzieć, jak samodzielnie zdecydować o zakupie. Przeczytaj podpowiedzi!

Jak rozpoznać najlepszą oliwę z oliwek bez smakowania?

To jasne, że nie każdy ma możliwość wybrania kilku czy kilkunastu butelek oliwy różnych producentów i posmakowania każdej z nich. Są sposoby na wybór wysokiej jakości oliwy z oliwek bez konieczności jej smakowania. Jedną z zasad podają eksperci z firmy Manya dystrybuującej produkty z Krety. Chodzi o kwasowość produktu. Im niższy jest poziom kwasowości oliwy z oliwek, tym mniej kwasów nasyconych, których chcemy unikać. Parametr ten nie powinien przekraczać poziomu 0,8% w przypadku oliwy extra virgin. Najlepiej jeśli jest utrzymany poniżej 0,1%. Wartość tą możesz zawsze sprawdzić na etykiecie. Jeśli jej nie znajdziesz, możesz śmiało odłożyć oliwę z powrotem na półkę.

Co jeszcze świadczy o jakości oliwy z oliwek?

Jeśli masz do wyboru tańszą oliwę w plastikowej butelce a droższy produkt w opakowaniu z ciemnego szkła lub ceramicznym, to który wybierzesz? Oliwa z oliwek w ciemnej lub nieprzezroczystej butelce to najlepszy wybór. Dlaczego? Ponieważ najwyższej jakości oliwę przechowuje się zawsze tak, by zabezpieczyć ją przed wpływem promieni słonecznych. Kolejny czynnik to wygląd oliwy. Powinna ona być nieco zielonkawa i umiarkowanie gęsta. Osad na dnie butelki oznacza, że oliwa była niefiltrowana. Brak filtracji a jedynie zlewanie znad osadu powoduje wzbogacenie oliwy składnikami zawartymi w resztach owoców. Chociaż produkt jest wtedy nieco mętny, to ma zdecydowanie lepszy smak. Ostatnia kwestia to data produkcji i przydatności do spożycia. Najlepiej gdy oliwę zużyje się w czasie 1,5 roku od momentu wyprodukowania. Jeśli od momentu tłoczenia minęło już sporo czasu, zwykle lepiej jest wybrać bardziej świeży produkt. Te parametry mają największy wpływ na jakość oliwy. Dzięki nim możesz zawsze wybierać najlepsze produkty!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.