Jak stworzyć dobre opakowania na kosmetyki Twojej marki?
Opakowanie jest pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę podczas wybierania różnego rodzaju produktów. Nie inaczej jest również w przypadku kosmetyków. Z tego powodu warto zadbać, by rzucało się ono w oczy, a jednocześnie było funkcjonalne i pozwalało na swobodne korzystanie na co dzień. Jak poprawnie zaprojektować i wyprodukować opakowania na kosmetyki własnej marki? Czym powinny się cechować?
Jak zaprojektować opakowanie na kosmetyk?
Kosmetyki często są umieszczone w papierowych opakowaniach, które muszą być odpowiednio zaprojektowane. Warto bowiem, by przyciągały wzrok i zachęcały do kupienia danego produktu. Takie opakowania muszą jednocześnie łatwo się otwierać i mieścić kosmetyk w taki sposób, by nie obijał się on o ścianki, a jednocześnie nie wystawał poza krawędź opakowania.
Takie pudełka powinny być też odpowiednio wytrzymałe, jednak zdecydowanie najważniejszym elementem jest szata graficzna. Wysokiej jakości opakowania z wyraźnymi, pięknymi nadrukami zamówisz w drukarni Dem Druk w Lubsku. Szata graficzna takich produktów musi bowiem spełniać kilka zasad, by mogła skutecznie zachęcać do kupienia danego kosmetyku.
Nadruki na pudełkach na kosmetyki
Opakowania na kosmetyki powinny być zaprojektowane w taki sposób, by od razu przyciągać wzrok. W końcu na sklepowych półkach pojawiają się setki produktów, a wybór często zależy od tego, który z nich najbardziej rzuci się w oczy. Jednocześnie warto pamiętać o tym, by opakowanie nawiązywało do filozofii marki i samego produktu. Na samym początku warto więc określić cel, jaki przyświeca danej firmie. Jeśli w danej linii występuje więcej produktów, muszą mieć one spójną szatę graficzną. Dzięki temu klient będzie od razu wiedział, że konkretne kosmetyki się uzupełniają i chętniej sięgnie po cały zestaw.
Warto trafić do danej grupy docelowej i dopasować wygląd opakowania do typu danego wyrobu. Produkty inspirowane koreańską pielęgnacją zwykle mają urocze nadruki, podczas gdy kosmetyki naturalne bazują na prostych grafikach, często w kolorach ziemi, z wieloma motywami przedstawiającymi roślinność. Niezwykle ważne jest również umieszczenie swojego logo w widocznym miejscu. Wiele marek decyduje się na przedstawianie na grafikach roślin, których ekstrakty i oleje wchodzą w skład danego kosmetyku. Dzięki temu konsument nie musi czytać składu, by dowiedzieć się, czego może oczekiwać po konkretnym kosmetyku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana