Artykuł sponsorowany

Jak tworzone są banery reklamowe?

Jak tworzone są banery reklamowe?

Jedną z podstawowych metod reklamy są banery. Pozwalają one zaprezentować wybraną treść w ogólnodostępnych miejscach. Swoimi kolorami oraz zawartością zachęcają potencjalnych klientów do konwersji lub poszerzają świadomość istnienia marki. Pomimo rozwoju sieci reklam internetowych, banery dalej stanowią atrakcyjną formę marketingu, ponieważ pomagają dotrzeć do osób, które nie korzystają z platform WWW.

Jak tworzy się banery reklamowe?

Podstawowym krokiem do rozpoczęcia kampanii reklamowej z użyciem banerów jest stworzenie materiałów graficznych. Grafik ma za zadanie umieszczenie na danej powierzchni podstawowych informacji o produkcie lub usłudze.

Dodatkowo na takim projekcie warto umieścić dane teleadresowe przedsiębiorstwa, które pozwolą klientowi odnaleźć reklamowaną firmę. – mówi pracownik firmy PrintShop Kuźnia.

Po ukończonym projekcie, plik z grafiką należy przesłać do specjalisty, który zajmuje się drukiem wielkoformatowym. Takie firmy mają odpowiedni sprzęt, żeby wydrukować materiał we właściwy sposób. Ważne jest, aby drukarka jak najwierniej odzwierciedlała kolory, które znajdują się w pliku źródłowym. W przeciwnym razie reklama może nie odnieść zamierzonego celu.

Gdzie można umieścić banery reklamowe?

Kiedy baner reklamowy zostanie już wydrukowany, należy umieścić go w strategicznych miejscach. Przy wyborze lokalizacji, należy kierować się zdrowym rozsądkiem oraz przepisami prawa. Materiał promocyjny nie może zasłaniać drogi oraz ograniczać widoczności kierowców, ponieważ wtedy stanie się przyczyną groźnych kolizji oraz wypadków samochodowych.

Popularnym miejscem, gdzie pojawiają się banery reklamowe są ogrodzenia w pobliżu ruchliwych miejsc w rejonach turystycznych. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi przechodzących obok potencjalnych klientów.

Czy w dobie Internetu opłaca się wykorzystywać banery reklamowe?

Internet daje o wiele więcej możliwości promocyjnych, ponieważ można reklamować się praktycznie w każdej witrynie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Poważną zaletą takiego środka reklamy jest możliwość mierzenia skuteczności każdej kampanii, dzięki czemu w łatwy sposób da się określić, które działania przynoszą największe zyski.

Jednak marketing internetowy jest o wiele droższy w porównaniu z banerami reklamowymi. W stacjonarnej reklamie płaci się za etat grafika, który wykonał pracę nad materiałem reklamowym. Dodatkowy koszt uzależniony jest od liczby egzemplarzy oraz zamówionego rozmiaru. Ostatnią kategorią wydatków jest kwota najmu powierzchni reklamowej. Jednak poważnym minusem tego sposobu reklamy jest brak danych odnośnie liczby klientów, do których dotarł materiał promocyjny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.