Jak tworzone są banery reklamowe?
Jedną z podstawowych metod reklamy są banery. Pozwalają one zaprezentować wybraną treść w ogólnodostępnych miejscach. Swoimi kolorami oraz zawartością zachęcają potencjalnych klientów do konwersji lub poszerzają świadomość istnienia marki. Pomimo rozwoju sieci reklam internetowych, banery dalej stanowią atrakcyjną formę marketingu, ponieważ pomagają dotrzeć do osób, które nie korzystają z platform WWW.
Jak tworzy się banery reklamowe?
Podstawowym krokiem do rozpoczęcia kampanii reklamowej z użyciem banerów jest stworzenie materiałów graficznych. Grafik ma za zadanie umieszczenie na danej powierzchni podstawowych informacji o produkcie lub usłudze.
Dodatkowo na takim projekcie warto umieścić dane teleadresowe przedsiębiorstwa, które pozwolą klientowi odnaleźć reklamowaną firmę. – mówi pracownik firmy PrintShop Kuźnia.
Po ukończonym projekcie, plik z grafiką należy przesłać do specjalisty, który zajmuje się drukiem wielkoformatowym. Takie firmy mają odpowiedni sprzęt, żeby wydrukować materiał we właściwy sposób. Ważne jest, aby drukarka jak najwierniej odzwierciedlała kolory, które znajdują się w pliku źródłowym. W przeciwnym razie reklama może nie odnieść zamierzonego celu.
Gdzie można umieścić banery reklamowe?
Kiedy baner reklamowy zostanie już wydrukowany, należy umieścić go w strategicznych miejscach. Przy wyborze lokalizacji, należy kierować się zdrowym rozsądkiem oraz przepisami prawa. Materiał promocyjny nie może zasłaniać drogi oraz ograniczać widoczności kierowców, ponieważ wtedy stanie się przyczyną groźnych kolizji oraz wypadków samochodowych.
Popularnym miejscem, gdzie pojawiają się banery reklamowe są ogrodzenia w pobliżu ruchliwych miejsc w rejonach turystycznych. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi przechodzących obok potencjalnych klientów.
Czy w dobie Internetu opłaca się wykorzystywać banery reklamowe?
Internet daje o wiele więcej możliwości promocyjnych, ponieważ można reklamować się praktycznie w każdej witrynie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Poważną zaletą takiego środka reklamy jest możliwość mierzenia skuteczności każdej kampanii, dzięki czemu w łatwy sposób da się określić, które działania przynoszą największe zyski.
Jednak marketing internetowy jest o wiele droższy w porównaniu z banerami reklamowymi. W stacjonarnej reklamie płaci się za etat grafika, który wykonał pracę nad materiałem reklamowym. Dodatkowy koszt uzależniony jest od liczby egzemplarzy oraz zamówionego rozmiaru. Ostatnią kategorią wydatków jest kwota najmu powierzchni reklamowej. Jednak poważnym minusem tego sposobu reklamy jest brak danych odnośnie liczby klientów, do których dotarł materiał promocyjny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana