Artykuł sponsorowany

Jak wybrać idealny obiekt na konferencję?

Jak wybrać idealny obiekt na konferencję?

Organizacja konferencji biznesowych, naukowych czy handlowych to poważne wyzwanie logistyczne. Jedną z najważniejszych kwestii wpływających na powodzenie całego przedsięwzięcia jest wybór obiektu, w którym odbędzie się wydarzenie. Jakie wymagania powinien on spełniać, jakie wyposażenie będzie niezbędne i na co jeszcze zwracać uwagę, porównując oferty różnych lokali? Podpowiadamy!

W co powinna być wyposażona sala konferencyjna? 

Najważniejszym miejscem obiektu, w którym planujemy zlokalizować wydarzenie, jest oczywiście sala konferencyjna. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na jej wielkość odpowiadającą przewidywanej liczbie uczestników konferencji. Przyjmuje się, że na jedną osobę powinno przypadać 1–2 metry kw. powierzchni w zależności od układu siedzeń. I tak na 300-metrowej sali, jaką znajdziemy np. w eleganckim obiekcie Progres Event & Conference na gdańskim Garnizonie, komfortowo przebywać może około 180 osób.

Czego nie może zabraknąć na sali? Oto najważniejsze elementy jej wyposażenia:

  • nowoczesny sprzęt multimedialny: rzutnik z ekranem, projektor, mikrofony, system nagłośnienia;
  • wygodne krzesła, ewentualnie stoły lub pulpity;
  • odpowiednie oświetlenie strefowe;
  • szybki internet;
  • mównica lub scena.

Dobra sala powinna być dobrze wentylowana i klimatyzowana, dużym plusem będą duże okna zapewniające naturalne światło w ciągu dnia, co sprzyja efektywnej pracy umysłowej i pozytywnie wpływa na samopoczucie uczestników konferencji, które zwykle trwają cały dzień. Warto zwrócić uwagę na możliwość ustawienia krzeseł w preferowanej konfiguracji, dobrą akustykę oraz ogólny wygląd i klimat pomieszczenia, które stanie się przecież wizytówką organizatorów eventu.

Na co jeszcze zwracać uwagę, wybierając lokal na konferencję 

Lokalizacja obiektu jest kluczowa, a jej wybór zależy od charakteru konferencji i jej uczestników. Organizatorzy często stawiają na duże, dobrze skomunikowane miasta lub miejsca atrakcyjne turystycznie. Mając to na uwadze, warto postawić np. na obiekt z salą konferencyjną w Gdańsku. Niezależnie od miejsca ważny jest dobry dojazd i wystarczająca liczba miejsc parkingowych.

Kolejną istotną kwestią jest zaplecze noclegowe (w przypadku wydarzeń kilkudniowych) oraz gastronomiczne. Smaczne posiłki, bufet kawowy i poczęstunek w przerwach to minimum, o które trzeba zadbać. Idealny obiekt nie istnieje bez profesjonalnej obsługi gości i gotowości wyjścia naprzeciw potrzebom zarówno organizatorów konferencji, jak i jej uczestników. Warto zwrócić na to uwagę przed podjęciem decyzji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.