Artykuł sponsorowany

Jak wygląda komputerowe badanie wzroku?

Jak wygląda komputerowe badanie wzroku?

Wzrok jest jednym z ważniejszych zmysłów człowieka. Bez niego nie mamy możliwości odbierania aż 80% bodźców z otaczającego nas świata. Aby jak najlepiej zatroszczyć się o zdrowie oczu i możliwie szybko zacząć leczenie ewentualnych chorób lub wad, niezbędna jest regularna profilaktyka i wizyty u specjalisty. Do badań pozwalających ocenić ostrość widzenia należy autorefraktometria.

Na czym polega komputerowe badanie wzroku?

Szukając prostego i szybkiego sposobu na sprawdzenie stanu naszych oczu, warto skorzystać z autorefraktometrii, czyli komputerowego badania wzroku. Za jego pomocą można wstępnie ocenić, czy nie rozwija się u nas żadna wada, wpływająca na ostrość widzenia. Taką diagnostykę przeprowadzają zarówno lekarze w gabinecie okulistycznym, jak i specjaliści w salonach optycznych.

Co ciekawe, podczas badania nie wykorzystuje się komputera, a urządzenie zwane refraktometrem automatycznym. Pacjent ma za zadanie patrzeć przez mały otwór na przedmiot znajdujący się w oddali. W międzyczasie do jego oka wpuszczane są wiązki promieni podczerwonych, które odbijają się na jego poszczególnych strukturach. Uzyskane wyniki służą do zmierzenia krzywizny soczewki oraz rogówki i na tej podstawie oceniana jest ostrości wzroku pacjenta. Badanie wykonuje się dwukrotnie, osobno w każdym oku.

Dla kogo jest przeznaczone komputerowe badanie wzroku?

Z autorefraktometrii może skorzystać osoba w każdym wieku. Cała procedura przeprowadzana w Centrum Okulistyki Agamed jest bezpieczna i bezbolesna, co sprawia, że można ją wykonywać nawet u dzieci. W ich przypadku bardzo duże znaczenie ma chęć współpracy ze specjalistą i jego właściwe podejście, gdyż najmłodsi mają trudności ze skupieniem wzroku w jednym miejscu przez dłuższą chwilę, z kolei to wpływa na dokładność wyniku badania.

Komputerowe badanie wzroku a dobór okularów

Wyniki otrzymane po badaniu refraktometrem automatycznym służą jedynie wstępnej ocenie ostrości wzroku i określeniu ewentualnych wad. Komputerowe badanie wzroku jest pierwszym krokiem w procesie doboru soczewek - nie powinno się tylko na tej podstawie kupować okularów korekcyjnych. Na przybliżoną wartość wyniku ma wpływ wiele czynników, które wynikają np. ze zdolności akomodacji oka. Wybór odpowiednich okularów to proces długi i złożony.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.